کد خبر: ۴۴۵۱۱
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۸۵ - ۱۳:۲۴

سقوط یک هواپيما در حوالی تهران

آفتاب‌‌نیوز : این سومین هواپیمایی است که ظرف 3 ماه گذشته سقوط کرده است.  همزمان با این اتفاقات خبر های دیگر حاکی از این است که اتحاديه اروپا پرواز هواپيماهای \'نا امن\' را ممنوع کرده است.  در فهرستی که اتحاديه اروپا منتشر کرده ۹۲ خط هوايی بيشتر آفريقايی نام برده شده که فاقد استانداردهای بين المللی هستند اما اتحاديه تاکيد کرده است که هر سه ماه يک بار فهرست سياه به روز خواهد شد و بر اساس اطلاعات جديد شرکت هائی که فاقد استانداردهای لازم باشند از پرواز به اروپا منع می شوند. 

ایران در این لیست سیاه قرار ندارد اما به علت تحریم آمریکا و عدم دستیابی به تجهیزات و لوازم یدکی مورد استفاده هواپیماها بسیار در تنگنا قرار گرفته است و همین امر باعث شده است که سن هواپیما های ایران افزایش یافته و فرسوده شوند. با این حال در چندین مورد هیات دولت چندین بار اقدام به خرید هواپیما کرد اما هر بار به دلیل فشار آمریکاییان قراردادها لغو شد.در دولت کنونی نیز هیات دولت اجازه خرید چند فروند هواپیما را صادر کرد اما از قرار معلوم هنوز ایران در این خصوص با هیچ کشوری قرارداد نبسته است.

حدود 3 ماه پیش هواپیمای c130 که حامل برخیخبرنگاران و بعضی از درجه داران ارتش بود در تهران سقوط کرد. در یک فاصله زمانی نزدیک هواپیمای دیگری که حامل فرماندهان نظامی بود در حوالی ارومیه سقوط کرد. در این دو حادثه هیچ یک از سرنشینان جان سالم به در نبرد.
  
سقوط هواپيماي بلغاري که روز سه شنبه پس از برخاستن از فرودگاه «پيام» در پنج مايلي شمال غربي فرودگاه دچار سانحه شد و حادثه جانی در بر نداشت. 

رضا جعفرزاده، مدير روابط عمومي‌ سازمان هواپيمايي كشوري در این باره گفت: تيم بررسي سانحه‌ سازمان هواپيمايي كشوري بلافاصله پس از سقوط اين هواپيما كه از نوع آنتونف 12 بود به محل اعزام شده و در حال بررسي علت سقوط اين هواپيما هستند.  جعفرزاده با ابراز بي‌اطلاعي از تلفات احتمالي اين سانحه، اعلام نظر در مورد علت اين سانحه را به بررسي كارشناسان تيم بررسي سانحه سازمان هواپيمايي كشوري موكول كرد .

سردار زارعي، فرمانده انتظامي ‌استان تهران نيز در اين خصوص به ايسنا گفت: اين هواپيماي باري پس از سقوط در منطقه ساوجبلاغ آتش گرفت ولي خوشبختانه هيچ كدام از 12 خدمه و كادر اين پرواز كشته نشدند و تنها چند نفر از آنها مجروح شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین