کد خبر: ۴۴۵۱۹۴
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸

دیپلمات های مقیم ریاض خواستار توضیح عربستان درباره حوادث العوامیه شدند

پایگاه خبری مراة الجزیرة اعلام کرد دیپلمات های مقیم ریاض خواستار توضیح عربستان درباره حوادث العوامیه شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
مراة الجزیرة روز جمعه افزود: مقامات عربستانی با تشدید محاصره شهرک شیعه نشین العوامیه و کشیدن دیوارهایی در اطراف آن و استقرار خودروهای نظامی این منطقه را منطقه نظامی بسته اعلام کردند.
اخبار رسیده حاکی از وقوع انفجارهای پیاپی طی 4 ساعت گذشته درمناطق مسکونی العوامیه درشرق عربستان است. 
این رسانه تاکید کرد مقامات عربستانی با اعزام تیم هایی گارد ملی و نظامیان، محله های مسکونی شهرک العوامیه را زیر آتش شلیک هوایی قرار دادند. 
همزمان با عملیات نظامی مداوم علیه اهالی شهرک العوامیه و کشته و زخمی شدن شماری از اهالی آن، فعالان شبکه های اجتماعی عربستان طایفه گرایی علیه این شهرک و اهالی آن را محکوم کردند. 
سید هاشم الموسوی سخنگوی جنبش النجبای عراق درخصوص اوضاع اهالی شهرک العوامیه که از روز گذشته تاکنون از محاصره نظامی شدید رنج می برند، اظهار نگرانی کرد. 
الموسوی گفت: آنچه در العوامیه رخ می دهد تروریسمی است که توسط مقامات عربستانی با استفاده از سلاح سبک و سنگین برای ویرانی این محله تاریخی انجام می گیرد. 
الموسوی افزود: رسانه های مزدور عربستانی عربی و بین المللی با سانسور خبری، مرتکب تروریسم دیگری در حق پیروان اهل بیت در هر مکانی می شوند. 
وی با اشاره به مطابقت روش رژیم آل سعود با روش رژیم صهیونیستی و آمریکایی در جهان عرب تاکید کرد که جنایات آل سعود وگروه های تروریستی کمتر از جنایات صهیونیست ها و آمریکایی ها علیه ملت های امن و با ثبات نیست. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین