کد خبر: ۴۴۵۲۴۴
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸

وزیر کار‌: در دولت تدبیر و امید شیوع اعتیاد 35درصد کاهش یافت

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت تدبیر و امید شیوه های مبارزه با اعتیاد برای نخستین بار تغییر کرد و توانستیم شیوع اعتیاد را 35درصد کاهش دهیم.
آفتاب‌‌نیوز :
'علی ربیعی' روز پنجشنبه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: در دولت گذشته سفارشی برای شیوع اعتیاد صورت گرفت که وقتی آمار بیش از سه میلیون ارایه شد بالاترین مسئولان اجرایی دولت قبل نپذیرفتند و آمارها را به کمتر از 2 میلیون کاهش دادند.
وی توضیح داد: کاهش 35درصدی اعتیاد در دولت یازدهم نه به دلیل بگیر و ببند و روش های انتظامی بود بلکه با ایجاد فضای امنیت روانی توانستیم به طور چشمگیری اعتیاد را مهار کنیم.
وزیر کار با اشاره به شکل های مختلف اعتیاد در گروه های اجتماعی گفت: هم اکنون اعتیاد رابطه مستقیمی با فقر ندارد . اعتیاد در میان شاغلان و حتی در دانشگاه ها در میان زنان را می توان مشاهده کرد. اعتیاد به دلایل دیگر در جامعه داشت افزایش می یافت.
وی با بیان اینکه طی 3.5سال گذشته در جامعه آرامش اتفاق افتاده است گفت:به جای روش های سخت و انتظامی حل مسئله اعتیاد را به سوی آرامش و جامعه محور سوق دادیم. برای درمان اعتیاد،خانواده بزرگترین محور درمان فرد معتاد است، معالجه جامعه محور .
ربیعی گفت: متاسفانه چند سازمان مردم نهاد (سمن) که می خواستند حول محور اعتیاد کار کنند در دولت گذشته معطل مانده بودند که به آنها مجوز دادیم .مسئله اعتیاد موضوعی ملی است و همه اقشار جامعه باید برای حل آن مشارکت داشته باشند.
وی گفت: مسئولیت جمع کردن معتادان از خیابان ها را وزارت رفاه بر عهده گرفت.در مراکز نگهداری، از پزشک، تیم روانشناس و کارشناس ارتباط با خانواده برای دوره های درمانی که پیشتر یک ماهه بود و هم اکنون به سه تا 6 ماه افزایش یافته است،استفاده می کنیم.
وی با اشاره به روش درمان گفت:روش درمان متادون روش مناسبی نیست بلکه با تدابیری که اتخاذ شده حتی برای برخی از معتادان توانسته ایم شغل هم ایجاد کنیم.
وی از تخصیص اعتبار 60میلیارد تومانی برای درمان معتادان در دولت تدبیر و امید خبر داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین