کد خبر: ۴۴۵۲۶۱
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰

قم در سالروز میلاد یگانه منجی عالم بشریت غرق در نور و سرور است

شهر مقدس قم در سالروز میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج)، غرق در نور و سرور و شادمانی شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 مردم و خیل گسترده زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران از شب گذشته همزمان با فرارسیدن پانزدهم شعبان سالروز ولادت با سعادت دوازدهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، حضرت ولی عصر(عج) در جای جای شهر مقدس قم به جشن و سرور مشغولند و این شهر یکپارچه غرق در نور و شادمانی است. 

به گزارش ایسنا،حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد جمکران و سایر بقاع متبرکه و مساجد شهر، کانون برگزاری این جشن ها و شاهد حضور هزاران تن از عاشقان امامت و ولایت شده است. 

همچنین مردم به صورت خودجوش با برپایی ایستگاه های صلواتی و آذین بندی در نقاط مختلف شهر، عید نیمه شعبان را به شادی می گذرانند. 

در هر کوی و برزنی، مردم با آذین بندی و چراغانی با پخش شیرینی و شکلات، سالروز میلاد حضرت ولی عصر(عج) را به یکدیگر تبریک می گویند. 

شهر مقدس قم، مسجد مقدس جمکران و مسیرهای منتهی به این مسجد نیز به طرز باشکوهی آذین بندی شده است و ورود مردم از اقصی نقاط میهن عزیزمان ایران به میعادگاه عاشقان و دلدادگان یوسف زهرا(س)، مسجد جمکران همچنان ادامه دارد. 

بسیاری از مردم در شب نیمه شعبان با حضور در حرم مطهر و دیگر اماکن مذهبی تا هنگام سحر به راز و نیاز با معبود خود پرداختند. 

همزمان با شب خجسته میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج)، زائران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) در این مکان مقدس و نورانی، مراسم احیای شب نیمه شعبان را برگزار کردند. 

خیل عظیم و مواج زائران این مکان قدسی که از اقصی نقاط کشور خود را به قم رسانده بودند، اجتماعی بزرگ و وصف ناپذیر از عاشقان و ارادتمندان اهل بیت(ع) را پدید آورده بود. 

زائران حضرت معصومه در این شب فرخنده و مبارک با طواف حول ضریح این بانوی بزرگ اسلام و خواندن قرآن و دعا از درگاه خداوند متعال ظهور هر چه سریعتر امام و مقتدای خود را مسالت کردند. 

همچنین با برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران، مشتاقان و عاشقان حضرت ولی عصر(عج) در شب تولد مولایشان با استغفار از گناهان خود برای ظهور امام زمان(عج) دست بر دعا برداشتند. 

مسجد مقدس جمکران از عصر روز پنجشنبه شاهد جمعیت بسیاری از شیفتگان حضرت مهدی موعود(عج) از نقاط مختلف کشور بود. 

دوستداران و منتظران حضرت ولی عصر (عج) به صورت کاروان، دسته های پیاده روی، خانوادگی و یا انفرادی به سوی میعادگاه عاشقان مولای عصر خویش، مسجد مقدس جمکران در حرکت بودند. 

از روزها پیش کار آماده سازی و پذیرایی از زائران مسجد جمکران انجام شده بود تا به بهانه سالروز میلاد حضرت ولی عصر در مسجدی که به دستور مولایشان ساخته شده است، حضور یابند و در این مکان مقدس بار دیگر دست به دعا بردارند و برای فرجش دعا کنند. 

حضرت مهدی(عج) امام دوازدهم شیعیان، بنا بر بیشترین روایت روز جمعه نیمه شعبان 255 هجری قمری متولد شده اند. 

یگانه منجی عالم بشریت پس از تولد حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان امام عسکری(ع) به صورت نیمه مخفی زندگی کرد. غیبت صغری پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) در سال 260 آغاز شد و تا سال 329 ادامه پیدا کرد. در این دوره حضرت مهدی(عج) از طریق چهار نائب به اداره امور مردم می پرداختند. 

دوره غیبت کبری نیز با پایان یافتن غیبت صغری و از سال 329 هجری قمری شروع شد و تا زمانی که خداوند مصلحت بدانند ادامه خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین