کد خبر: ۴۴۵۴۷۳
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

بازنده مناظره سوم؛ اخلاق بود

درباره اینکه در سومین مناظره تلویزیونی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، چه کسی پیروز شد؛ تحلیل‎های مختلفی در انواع و اقسام رسانه‏‎ها نوشته شده است. تحلیل‎هایی که برآمده از خاستگاه این رسانه‎هاست و هر یک نامزد مورد حمایت خودشان را پیروز قلمداد می‎کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
چه آنها که از لوله شدن قالیباف توسط روحانی ذوق زده شده‎اند، چه آنها که برای اسناد قالیباف علیه روحانی و جهانگیری سوت و کف زدند؛ چه آنها که منتظر بودند یکبار هم شده از سوابق قضایی رئیسی سوال شود، چه آنها که میرسلیم را مرد نجیب و منطقی مناظره‎ها می‎دانند و چه آنها که معتقدند هاشمی‎طبا بی حاشیه و آرام، متین‎ترین دفاع را از دولت داشت.

اما آنچه در مناظره دیروز جایش خالی بود، رعایت اخلاق و نگاه به منافع ملی بود. قطعا مجادلات انتخاباتی منجر به تهییج افکار عمومی و بیدار شدن آرای خاکستری می‎شود. کما اینکه «بگم بگم»های سال 88 هم موج آفرین شد. اما این بار مجادلات فراتر از آن سال پیش رفت. متاسفانه برخی نامزدهای این دوره در طول تبلیغات خود چنان به نقد گذشته پرداخته‎اند که نه فقط دولت یازدهم که کل سه دهه گذشته را زیر سوال برده‎اند. گویی در تمام این سالها کس دیگری بر مسند امور بوده و این آقایان مسئولیتی نداشته‎اند که همچون منتقدین سینمایی فقط نقد می‎کنند!

بماند که از هر تریبونی با هر تعداد مخاطب، چه نسبت‎ها که برخی حواله دیگران نکردند؛ اما واقعا جای این حرف‌ها در تریبون صداوسیما هم بود؟ آن هم با میلیون‎ها مخاطب؟

کاش آقایان خودشان را جای یکی از همین مخاطبینی که 96 درصدی و بدبخت خطابشان می‎کنند می‌گذاشتند. همان‎ها که با دهان باز به قاب جادوی تلویزیون خیره شده و می‎دیدند که رئیس جمهور و معاون اولشان دروغگو و پررو خطاب می‎شوند؛ شهردارشان خلاف گو و تولیت آستان هم قاضی نامیده می‎شود که علما از او گلایه دارند!

هرچقدر هم آتش تهیه دو جناح در توجیه پایگاه اجتماعی‎شان در سایت‎ها و فضاهای مجازی پر باشد از اسنادی که صحت و سقمش را کمتر کسی می‎تواند تایید کند؛ اما آنچه مردم عادی دیدند این بود که برخی رجال سیاسی برای کسب رای بیشتر حاضرند متراژ خانه یکدیگر را اعلام کنند یا پرونده‎های پیشین را رو کنند! این اخلاق مداری بود؟ مستمسک شدن هر بخش از این سخنان در رسانه‎های خارجی، منطبق با منافع ملی بود؟ درست است که وسط دعوا حلوا خیرات نمی‎کنند اما کاش یکی مادری می‎کرد و دامن کودک را رها می‎کرد!

منبع: خبرآنلاین/ نویسنده: نسرین وزیری
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین