کد خبر: ۴۴۵۵۸۲
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵

سلطان هرویین' در فارس دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با انهدام یک شبکه و باند بین المللی تهیه و توزیع مواد مخدر در این استان، سرکرده این باند معروف به 'سلطان هرویین' دستگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا سردار سرتیپ دوم احمد علی گودرزی، شنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: پس از مطلع شدن ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان از فعالیت یک شبکه و باند بین المللی تهیه و توزیع مواد مخدر به سرکردگی شخصی به هویت 'س-م' در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، تهران، البرز و کرمانشاه و ارسال محموله مواد مخدر به یکی از کشورهای همسایه این موضوع در دستور کار ماموران عملیات ویژه این واحد قرار گرفت.
 
وی افزود: با انجام یکسری کارهای پلیسی و اطلاعاتی، تعقیب و مراقبت های ویژه و کنترل محورهای ورودی و خروجی این استان در نهایت یک دستگاه خودرو تریلر بونکر دار در جاده خروجی شیراز (دشت ارژن) شناسایی و توقیف شد.
 
این مقام انتظامی گفت: در بازرسی از خودرو یاد شده 400 کیلوگرم هرویین کشف شد و یک دستگاه خودرو ال90 که به عنوان پشتیبان، وسیله نقلیه حامل این محموله قاچاق را پشتیبانی می کرد نیز توقیف شد و سرشبکه این باند به همراه همدستش و راننده تریلر دستگیر شدند.
 
گودرزی افزود: این فرد که به 'سلطان هرویین' معروف شده بود، سال 95 نیز اقدام به قاچاق یک تن و 400 کیلوگرم هرویین کرده بود لیکن آن زمان متواری بود.
 
فرمانده انتظامی فارس ادامه داد: از ابتدای سال 96 تا کنون چهار تن و 500 کیلوگرم انواع مخدر در این استان کشف شد، در ارتباط با این مواد 2 هزار و 434 نفر متهم دستگیر شدند و 124 دستگاه خودرو نیز توقیف شد.
 
وی بیان کرد: همچنین در مدت یاد شده، 210 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در استان فارس کشف شد و 847 نفر متهم در ارتباط با این کالاها دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند و 525 دستگاه خودرو حامل این محموله های قاچاق نیز توقیف شده است.
 
گودرزی در بخش دیگری از مطالب خود گفت: همچنین فردی که از طریق فضای مجازی با ارتباط با مخاطبان خود مبادرت به کلاهبرداری می کرد شناسایی و دستگیر شد.
 
فرمانده انتظامی فارس اضافه کرد: در پی دستور مقام قضایی مبنی بر شناسایی و جلب متهم 'ع . ن' به اتهام کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع با بیش از یک هزار و 400 شاکی، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
 
گودرزی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد متهم چند سال است که متواری است و فقط با استفاده از فضای مجازی با مخاطبان خود ارتباط دارد و چندین مرتبه برای دستگیری وی اقدام شده اما موفقیت آمیز نبوده است.
 
فرمانده انتظامی استان فارس اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع اقدامات همه جانبه ای برای شناسایی متهم نامبرده در فضای مجازی انجام و در نهایت متهم در یک عملیات غافلگیرانه در یکی از روستاهای شهرستان نطنز از توابع استان اصفهان دستگیر شد.

** 20 هزار نیرو امنیت انتخابات فارس را تامین می کنند
 
گودرزی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: حدود 20 هزار نفر نیرو در استان فارس نظم و امنیت انتخابات پیش رو را تامین می کنند.
 
وی، با بیان اینکه راهبرد ناجا در انتخابات تامین امنیت، سلامت رقابت و مشارکت است، افزود: امیدواریم مردم استان فارس، برای تامین این امنیت و نظم، همچون انتخابات پیشین با ماموران نیروی انتظامی بیشترین همکاری را داشته باشند.
 
دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین