کد خبر: ۴۴۵۷۰
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۳

ترکیه میانجی گری نکند!

آفتاب‌‌نیوز : وی که در این نشست مطبوعاتی به پرسش های خبرنگاران پیرامون مسایل خاورمیانه پاسخ می داد درباره  مساله هسته ای ایران و ارتباط آن با ترکیه گفت: «مهم ترین خواست ما از ترکیه در قبال پرونده  هسته ای ایران ادامه  تایید و هم رایی با اجماع آشکار جامعه  بین الملل است که خواستارهمکاری کامل ایران با آژانس بین المللی هسته ای و شفافیت کامل در برنامه های هسته ای اش هستند.»

وی با تاکید بر این که ترکیه خواستار ایفای نقش میانجی در مساله هسته ای ایران نیست گفت: «ارتباطات کافی با ایران در این زمینه وجود دارد. ما در این باره تروئیکای اروپا، محمد البرادعی دبیر کل آژانس بین المللی هسته ای و تا حدودی در رابطه با مساله  غنی سازی اورانیوم روسیه را مخاطب اصلی می دانیم و پیش بینی نمی کنیم که ترکیه نقش میانجی را در این زمینه بازی کند.»

ویلسون اظهار داشت: امریکا خواستار تماس های بسیار نزدیک با ترکیه درباره  موضوعاتی مانند ایران و عراق است که هدف از آن را درک بهتر انتظارات امریکا و ترکیه از هم عنوان کرد.

ترکیه عضو پیمان ناتو است و سفرهای مکرر مقامات امریکا در ماه های گذشته به این کشور احتمال شرکت این کشور را در اقدام نظامی امریکا علیه ایران در میان رسانه های خبری به میان کشیده بود. با این حال ایران و ترکیه به سابقه  دیرینه  دوستی میان دو کشور اشاره کرده و حفظ آرامش در مرزهای خود را مورد تاکید قرار داده اند. مقامات ترکیه نیز بارها و رسماً چنین خبرها و تحلیل هایی را فاقد اعتبار عنوان کرده اند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین