کد خبر: ۴۴۵۸۴۵
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲

انتقاد شدید کواکبیان از قالیباف: نباید برای چند رای عملکرد ۴۰ ساله نظام را زیر سوال برد

دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: نباید بخاطر بدست آوردن چند رای عملکرد ۴۰ ساله نظام را زیر سئوال برد.
آفتاب‌‌نیوز :
مصطفی کواکبیان در مراسم گشایش انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه که عصر امروز (۲۴ اردیبهشت) برگزار شد، با اشاره به لزوم اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: متاسفانه ما بعد از چند سال هنوز رجل سیاسی و مذهبی، مدیر و مدبر بودن و ... را معنی نکرده‌ایم  و شرایط و شاخص‌های نامزدها به درستی معنی نشده است.

وی افزود: نتیجه این امر ثبت نام بیش از ۱۶۰۰ نفر برای انتخابات ریاست جمهوری است که توهین به نظام است.

به گفته این فعال سیاسی، حتی قوانین انتخابات شورای شهر و مجلس از قانون انتخابات ریاست جمهوری بهتر است.

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه حکومت امانت متعلق به ۸۰ میلیون نفر ایرانی است، افزود: این امانت را باید به دست اهلش بسپاریم، زیرا مختص به عده‌ای خاص نیست.

کواکبیان افزود: کسی که بخواهد این امانت را به دست بگیرد حتما باید نگران بار مسئولیت آن باشد و اگر کسی برای دستیابی به این مسئولیت به دنبال زد و بند، دروغ پردازی و عوام فریبی بود، حتما قصد دیگری دارد.

دبیر کل حزب مردم سالاری خاطرنشان کرد: نگاه به قدرت نباید نگاه به یک لقمه چرب و لذیذ باشد و برای دستیابی به این قدرت همه اصول اخلاقی زیرپا گذاشته شود.

وی با بیان اینکه بر اساس تاکید امام خمینی (ره) اخلاق مهمتر از خود انتخابات است، ادامه داد: نباید کسی برای جمع کردن چند رای دروغ بگوید، تعمت و افترا بزند، عوام فریبی کند و دستاوردهای نظام را زیر سوال ببرد.

این فعال سیاسی اظهار کرد: وقتی جامعه را به چهار درصد برخوردار و ۹۶ درصد تقسیم کنیم، یعنی ۴۰ سال برنامه‌های نظام را زیر سوال برده‌ایم.

کواکبیان در ادامه با بیان اینکه به عملکرد این دولت هم نقدهایی وارد است، یادآوری کرد: اما اقدامات خوب دولت هم قابل توجه است و اگر بخواهیم آیندگان ما را تحسین کنند باید از آقای "روحانی" حمایت کنیم.

این فعال سیاسی افزود: این دولت هم در برخی از بخش‌ها ایراداتی دارد، اما فرق هست بین کسی که اشتباه راه می‌رود، با کسی که راه را اشتباه می‌رود.

وی افزود: تاریخ در آینده قضاوت خواهد کرد که آقای "ظریف" چه کار بزرگی کرد. اینکه جنگ راه بیندازیم هنر نیست، این دولت مذاکره کرد تا جنگ نداشته باشیم.

کواکبیان گفت: البته نباید انتظار داشته باشیم با اجرای برجام همه چیز گل و بلبل شود.

دبیر حزب مردم سالاری با اشاره به اینکه برخی در خصوص عملکرد ۱۰۰ روزه آقای روحانی نقد دارند، افزود: آقای روحانی اعلام کرد که بعد از ۱۰۰ روز به مردم گزارش عملکرد خواهم داد و برجام اولین اقدام حاصل این عملکرد بود.

وی افزود: برخی نقشه کشیده اند دولت آقای روحانی برای اولین بار در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب چهار ساله شود که نباید بگذاریم تحقق یابد.

این عضو فراکسیون امید مجلس گفت: همانطور که در انتخابات سال ۹۲ از آقای روحانی حمایت کردیم، باز هم حمایت خواهیم کرد و اجازه نمی دهیم شرایط پیش از این دولت مجددا حاکم شود.

دبیرکل حزب مردم سالاری اشاره‌ای به اختلاس سه هزار میلیاردی در دوران دولت گذشته داشت و تاکید کرد: ماجرای هشت هزار میلیارد تومان صندوق ذخیره فرهنگیان نیز ریشه در دولت قبل دارد و من در دوره هشتم مجلس پرچم دار تحقیق و تفحص از این موضع بودم، اما دوستان اصولگرا اجازه ندادند و امروز این غده چرکین در این دولت سر باز کرد.

وی به موضوع املاک نجومی هم اشاره کرد و گفت: اگر حقوق‌های نجومی هر سه قوه که تحقیق و تفحص در مورد آن در مجلس کلید خورده در مجموع ۳۰ میلیارد تومان هم نمی‌شود، فقط یک ملک نجومی ۴۵ میلیارد تخلف دارد.

کواکبیان به وعده‌های سه برابر شدن یارانه‌ها هم اشاره داشت و تاکید کرد: افرادی که این وعده را می‌دهند از قانون مجلس خبر ندارند و یا قصد حقه زدن دارند و یا می‌خواهند بی‌قانونی کنند.
وی اظهار کرد: شعارهایی در خصوص چند برابر شدن درآمد ملی هم داده می‌شود که امکان اجرا ندارد.

وی در پایان انجمن اسلامی دانشجویان را محلی برای استفاده از خرد جمعی در چارچوب قوانین اسلامی دانست و گفت: هیچ حزبی حق ندارد در هیچ دانشگاهی شعبه داشته باشد، دانشجویان باید مستقل از دولت‌هایی باشند که می‌آیند و می‌روند  و مسئولیت دانشجو این است که زبان مردم در برابر همه دولت‌ها باشد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین