کد خبر: ۴۴۵۹۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

جزییات کورس مرگبار زانتیا/ در این حادثه 4 زن و 4 کودک کشته شدند

پسران زانتیا سوار که برای خودنمایی و در شوخی هولناک، چهار زن و چهار کودک ونوجوان را به کام مرگ کشانده بودند، پس از دستگیری و بازجویی روانه زندان شدند.
آفتاب‌‌نیوز : ایران نوشت: حدود ساعت 7 و 40 دقیقه عصر جمعه 4 زن و 4 کودک از اهالی منطقه کریم آباد شهرستان رفسنجان در بازگشت از مراسم جشن در شهرستان سرچشمه، در جاده یکطرفه و پرشیب رفسنجان درحرکت بودند که به ناچار و برای فرار از مزاحمت‌های دو پسر جوان زانتیا سوار، سریک پیچ از مسیر منحرف شدند و پس از چندین بار معلق خوردن، به پل آهنی کنار جاده برخورد کرده و در میان لاشه مچاله شده اتومبیل گرفتار شدند.

راننده زانتیا با دیدن این صحنه بسرعت متواری شد. اما رانندگان عبوری بلافاصله وارد عمل شده وبه کمک حادثه دیدگان شتافتند. دقایقی بعد هم امدادگران اورژانس، آتش‌نشانی ومأموران پلیس به محل حادثه رسیدند. تا اینکه اجساد سه زن و سه کودک با سختی فراوان از میان لاشه خودرو بیرون کشیده شد و پیکر نیمه‌جان یک زن 25 ساله و خواهر‌زاده 12 ساله‌اش به بیمارستان انتقال یافت. اما آنها نیز پیش از طلوع آفتاب شنبه، تسلیم مرگ شدند.

جزئیات حادثه مرگبار

صبح روز یکشنبه 24 اردیبهشت، پیکر افسانه- 30 ساله- در کنار اجساد دختر12 ساله اش- نرگس- و «پارسا»ی 3 ساله‌اش قرارداده شد. پیکرهای مهتاب- 23 ساله- فاطمه- 25 ساله- و برادرزاده 8ساله‌شان -نگین-نیز درکنار سایر اجساد درگورستان جای گرفت. اندکی دورتر هم خانواده اکرم 31 ساله ودختر8 ساله‌اش آیدا درمیان اندوه مردم به گورستان انتقال یافت.
پسرعموی افسانه که پس از ساعت‌ها از این داغ نفسگیر همچنان صدایش بغض آلود و گرفته بود، گفت: «جمعه عصر دخترعموهایم و بچه‌ها سوار ماشین دوستشان شده بودند. دختر راننده نیز در ماشین بود. آنها با هم برای مراسم جشن به سرچشمه رفته بودند که حدود ساعت 8 افسانه دربین راه به شوهرش تلفن زد و گفت در جاده رفسنجان هستند و سواربر خودروی دوست شان- اکرم- به سمت خانه در حرکتند. 

اما هنوز حرفش تمام نشده بود که شوهرش  صدای جیغ مهیبی شنید و ناگهان ارتباط قطع شد. شوهر افسانه که می‌دانست اتفاق هولناکی افتاده، هراسان و دستپاچه با پلیس و اورژانس تماس گرفت و به پرس‌وجو پرداخت اما هیچ خبری به‌دست نیاورد. تا اینکه خبرکشته شدن‌شان را دریافت کرد. اما هنوز باورش نمی‌شد چه اتفاق شومی افتاده است. در این حادثه افسانه به همراه دو فرزندش و دو خواهرش-مهتاب و فاطمه- برادرزاده‌شان و دوست‌شان اکرم، به همراه دخترش جان باختند و راننده زانتیا و همدست‌اش نیز بدون توقف متواری شدند. آن‌طور که می‌گویند این دو پسر جوان هم از اهالی رفسنجان هستند خوشبختانه پلیس در کمتر از یک روز هر دو را شناسایی و دستگیر کرد.

سبقتی به قیمت 8 زندگی

سرهنگ عباسی، فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان نیز گفت: «در این حادثه راننده زانتیا که برای خودنمایی در برابر سرنشینان رانا قصد سبقت داشته باعث دستپاچگی راننده خودرو شده و این تصادف وحشتناک رخ داده است. با پیگیری‌های انجام شده پلیسی این دو راننده که از صحنه متواری شده بودند ساعت 2 بامداد شنبه 23 اردیبهشت به دام افتادند. آنها در اعترافاتشان گفته‌اند قصد داشتند با سرعت زیاد از خودروی رانا سبقت بگیرند که در سر پیچ خودروی حامل زنان و کودکان از مسیر منحرف و واژگون شده است.

اینگونه تصادفات علاوه بر بی‌احتیاطی به دلیل فقر فرهنگی و اجتماعی افراد رخ می‌دهد که بی‌تردید باید توجه ویژه‌ای به این موارد داشت و رسانه‌ها نیزباید به طورحتم دراین باره فرهنگ‌سازی کنند»

وی افزود: «سرنشینان زانتیا که دو پسرحدود 22 ساله هستند پس از دستگیری و تکمیل پرونده به زندان رفسنجان انتقال یافتند.»

توضیحات فرمانده پلیس راه

سرهنگ نجفی، فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان نیز درباره علل وقوع این حوادث گفت: «عمده این تصادفات در ایام تعطیل و جاده‌هایی رخ می‌دهد که به مناطق خوش آب و هوا و تفرجگاه‌ها ختم می‌شوند. از طــــــــرفی سانحه دیدگان راننده‌های حرفه‌ای جاده نیستند و مهارت رانندگی در جاده‌هایی مانند مسیر شیبدار و پرپیچ و خم محور سرچشمه- رفسنجان را ندارند.در این مورد خاص که در جاده یکطرفه سرچشمه به رفسنجان اتفاق افتاد یکی از علل حادثه را می‌توان به خاطر رعایت نکردن سرعت مطمئنه ازسوی راننده «رانا» نیزدانست.

باید توجه داشت که سرعت مطمئن با سرعت غیرمجاز متفاوت است و به عواملی مانند جاده، وسیله نقلیه، آب و هوا و شرایط جسمی و روحی راننده بستگی دارد. در این تصادف هم این شرایط وجود نداشته و راننده رانا از سرعت مطمئن تجاوز کرده است. نکته دیگر در این حادثه تعداد سرنشینان خودرو است که همین امر نیز در تعیین سرعت مطمئنه برای خودرو مؤثر خواهد بود. کارشناسان پلیس راهور در حال بررسی موضوع هستند و در حال حاضر نمی‌توانیم درباره علت حادثه اظهارنظر دقیقی داشته باشیم.»

سرهنگ نجفی یادآور شد: «نکته‌ای که نباید فراموش شود اینکه سرپرستان خانواده‌ها باید بر اینگونه رفت و آمدها نظارت داشته باشند و اجازه ندهند اعضای خانواده‌شان سوار خودروی راننده‌ای شوند که مهارت کافی رانندگی در جاده را ندارد. چراکه در این شرایط بروز چنین تصادف‌های مرگباری دور از انتظار نخواهد بود.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
1
0
یعنی اونهایی که مردن مقصر بودن. راننده زانتیا حتما ....
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
راننده زانتیا وهمدستش را اعدام کنید مگر نه که قاضی خودش اهل جهنم است باید قضاوت منطقی باشد 8نفر جان باختند روحشان شاد ویادشان گرامیباد صلوات برمحمد وجانباختگان این حادثه......دو جوان شوم انشالله که جزای کارتان راببینید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین