کد خبر: ۴۴۵۹۷
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۸۵ - ۱۸:۲۸

پروِِژه های سنگین سیما برای سال 85

آفتاب‌‌نیوز :

مركز «سيما فيلم» هم اينك با ساخت 5 پروژه‌ سنگين، نسبت به شبكه‌هاي تلويزيوني پيشقدم است. اين سريال‌ها كه غالبا از موضوعي تاريخي و ديني برخوردارند،‌ زندگي و شخصيت، علما، دانشمندان، هنرمندان و افراد برجسته تاريخ معاصر و باستان را به تصوير مي‌كشند.

بر اين اساس، ساخت سريال «حضرت يوسف (ع )» كه پيش از عيد 65 درصد از تصويربرداري آن به پايان رسيده بود، به كارگرداني سلحشور در سوله‌ ای در فرهنگسراي خاوران مجددا از سر گرفته شد. سلحشور زمان آماده شدن اين سريال را اواخر سال 85 اعلام كرد. اين در حالي است كه بنا بر پيش بيني‌هاي اوليه قرار بر اين بود كه سريال حضرت يوسف (ع) اواسط امسال به پايان برسد.

«روزگار قريب» از جمله سريال‌هاي سيما فيلم است كه به كارگرداني كيانوش عياري وارد چهارمين سال ساخت خود مي‌شود. بخش‌هايي جزئي از تصويربرداري اين مجموعه با موضوع زندگي دكتر قريب به امسال موكول شده و با احتساب مراحل فني به نظر نمي‌رسد در سال 85 شاهد پخش اين سريال باشيم.

عوامل سريال «شهر آشوب» كه مدتي است منتظر آغاز فاز دو اين سريال هستند از ارديبهشت ماه امسال همكاري خود با اين سريال را ادامه مي‌دهند. فاز دوم «شهر آشوب» به كارگرداني يدالله صمدي مدت 6 ماه در شهرهاي آذربايجان شرقي ، آذربايجان غربي و شمال كشور تصويربرداري مي‌شود كه 2 ماه از آن در طبيعت خواهد بود. هم اينك دكورهاي شهر و رصد خانه‌ سمرقند در شهرك سينمايي غزالي در حال ساخت است.

سريال «مختارنامه» به كارگرداني داوود ميرباقري كه برخي از بازيگران آن از توقفش در سال گذشته خبرداده بودند، تاكنون نزديك به 420 جلسه فيلمبرداري ( برابر با 12 فيلم سينمايي ) را پشت سرگذاشته است. بنا بر اعلام تهيه كننده مجموعه‌ «مختارنامه»، فيلمبرداري بخش‌هاي زندان اين سريال در سال 84 به پايان رسيده و به زودي فيلمبرداري بخش‌«جنگ‌هاي شهري» در كوفه آغازمي‌شود. گروه سازنده‌ اين سريال از مهر ماه امسال به جنوب كشور مي‌روند تا بخش‌هاي اعظم مربوط به جنگ‌هاي اين پروژه را در آن جا فيلم‌برداري كنند.

سريال «شهريار» به كارگرداني كمال تبريزي نيز در مركز سيما فيلم ساخته مي‌شود. بخش‌هايي از اين سريال كه تاكنون در شهرهاي تهران و قزوين تصويربرداري شده، در اواخر سال گذشته با حضور اردشير رستمي، كاريكاتوريست، در نقش جواني استاد شهريار به پايان رسيد و از آن پس سيروس گرجستاني، عهده دار ايفاي نقش در سن ميانسالي استاد شهريار شد. گروه سازنده اين سريال اوايل امسال در باغ نگارستان، بخش‌هاي ديگري از اين سريال را تصويربرداري كردند. سعيد نيکپور در نقش ملک الشعراي بهار و بهروز بقايي در نقش نيما يوشيج برخي ديگر از بازيگران در اين سريال هستند. بخش‌هايي از اين سريال به تهيه‌کنندگي پروانه پرتو، قرار است در شهر تبريز مقابل دوربين برود.

«حلقه‌ي سبز» به كارگرداني ابراهيم حاتمي‌كيا ديگر پروژه‌ سنگين سيماست كه در شبكه‌ سه سيما توليد مي‌شود. تا كنون 40 درصد از فيلمبرداري اين سريال انجام شده و با گذراندن تعطيلاتي كوتاه در نوروز، گروه سازنده از چندي پيش فيلمبرداري بخش‌هاي ديگررا آغاز كرده‌اند. سازندگان اين سريال درارديبهشت ماه به استان‌هاي گيلان، مازنداران و زنجان كه لوكيشن عمده «حلقه‌ي سبز» را شامل مي‌شود، مي‌روند. بنا بر پيش بيني‌هاي انجام شده تصويربرداري اين مجموعه اواسط امسال به پايان مي‌رسد.

شبكه‌ اول سيما نيز ساخت 4 پروژه‌ سنگين را در سال 85 ادامه مي‌دهد كه غالب آن‌ها از موضوعي سياسي برخوردارند.

سريال «مدار صفر درجه» به كارگرداني حسن فتحي از جمله‌ اين مجموعه هاست كه آخرين مراحل تصويربرداري خود در ايران را پشت سر مي گذارد. تصويربرداري فاز دو اين سريال با بازي شهاب حسيني، رويا تيموريان، مسعود رايگان، علي قربانزاده، رحيم نوروزي، آتنه فقيه نصيري از اوايل سال آينده در كشورهاي سوريه و لبنان ادامه مي‌يابد.

سريال «در چشم باد» به كارگرداني مسعود جعفري جوزاني از ديگر پروژه‌هاي الف ويژه‌ شبكه‌اول سيما است. اين سريال در گروه حماسه و دفاع شبكه اول سيما ساخته مي‌شود و هراز گاهي صحبت‌هايي مبني بر توقف آن به گوش مي رسد. با اين حال مسؤولان شبكه‌ اول سيما بر ادامه‌ تصويربرداري آن در شهرك سينمايي غزالي تاكيد دارند. به نظر مي‌رسد سال آينده نيز شاهد پخش اين سريال از شبكه‌ اول سيما نخواهيم بود. چرا كه مراحل فني آن حدود يك سال به طول مي‌انجامد.

«زير تيغ» به كارگرداني محمدرضا هنرمند و با بازي پرويز پرستويي، فاطمه معتمدآريا ديگر پروژه‌يسنگين شبكه‌ي اول است كه تا كنون زمان پخش آن مشخص نشده است. اين سريال كه بيش از دو ماه از كليد خوردن آن مي گذرد، بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي قبلي تصوير برداري اش تا پايان امسال به پايان خواهد رسيد.

شبكه‌ اول سيما همچنين سريال «كلاه پهلوي» را بيش از سه سال است كه در مرحله‌ پيش توليد دارد و زمان كليد خوردن اين سريال به كارگرداني ضياالدين دري همچنان در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین