کد خبر: ۴۴۶۱۲۸
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴

جهانگیری: این سال 84 تا 91 خالص شغل ایجاد شده بسیار کم و در حد صفر است

جهانگیری تاکید کرد: در دولت دوازدهم برنامه کاملی برای ایجاد شغل داریم. اگر همان هدف برنامه 950 هزار شغل را در نظر بگیریم باید یک مجموعه الزمات رعایت شود.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرآنلاین، اسحاق جهانگیری در گفتگویی ویژه خبری امشب به تشریح برنامه های اقتصادی خود پرداخت.

مجری برنامه از جهانگیری پرسید«کشور ما چه تعداد شغل پایدار احتیاج دارد، چه میزان سرمایه لازم دارد و روش کم هزینه شما برای ایجاد شغل چیست؟»

وی گفت: راجع به ایجاد شغل تاکنون صحبت زیاد شده و برخی نامزدها وعده دادند. البته کمتر به برنامه عملیاتی که نشان دهد چگونه قرار است شغل ایجاد شود ندیدم. ما یک انباشت بیکاری از سالهای گذشته داریم. بین سال 84 تا 91 خالص شغل ایجاد شده بسیار کم و در حد صفر است و انباشت بیکاری ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: یک مجموعه متقاضی شغلی هم هر سال به این تعداد اضافه می شود. به طور متوسط ما نیاز به یک میلیون تا یک میلیون و 200 هزار نفر متقاضی کار داریم. بیشتر متولدین دهه 60 هستند. این افراد سطح دانشگاه را تمام می کنند و باید وارد بازار کار شوند. ما بهترین دوران ایجاد شغلمان در دوران اصلاحات است . در دولت یازدهم در دو سال ابتدایی بین 680 تا 700 شغل ایجاد شده است. اما با این تعداد به نسبت بیکاری که هستند کسری داریم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در برنامه ششم در مواد مختلفش تاکید بر ایجاد سالی 950 هزار شغل در هر سال شده است. شغل به عنوان یک عامل اصلی نیست، نتیجه یک مجموعه اقدامات است باید تولید بیشتر شود، سرمایه گذاری بیشتر انجام شود تا در نهایت منجر به شغل شود.

جهانگیری تاکید کرد: در دولت دوازدهم برنامه کاملی برای ایجاد شغل داریم. اگر همان هدف برنامه 950 هزار شغل را در نظر بگیریم باید یک مجموعه الزمات رعایت شود. در ابتدای امسال هم که رهبری فرمودند امسال سال اقتصادمقاومتی و تولید و استغال. بعد فرمودند الزاماتی دارد. پس به صورت طبیعی چند زمینه کار برای ایجاد شغل اولویت بندی کردیم. اگر تولید کشور رشد پیدا کند و سالی 8 درصد رشد اقتصادی داشته باشیم خودبخود حجم قابل توجهی شغل ایجاد می کند برای اینکه تولید کشور راه بیفتد نیاز به بازار مشخصی است. دولت باید با قاچاق مبارزه کند باید واردات کالا مدیریت شود. تولیدات داخلی صادر شود. سرمایه گذاری در داخل کشور باید فعال شود.

وی تصریح کرد: برای 950 هزار شغل باید 700 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شود. گفته شده که 65 هزار میلیارد دلارش سرمایه خارجی باشد. در این حالت رئیس جمهوری قادر است این میزان سرمایه را جذب کند که روابط مناسبی با دنیا برقرار کند. نمی شود با یک سری شعارها که برهم زدن روابط با خارجی است این سرمایه را جذب کرد. بخاطر همین است که در دوره ای که وفور درآمدهای کشور بوده است ایجاد شغل صفر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین