کد خبر: ۴۴۶۴۵۸
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴

نیمی از آمریکایی‌ها خواهان استیضاح ترامپ/ تحلیل‌گر آلمانی: ترامپ، بالاترین خطر امنیتی برای آمریکاست

یک تحلیلگر برجسته آلمانی با تاکید بر اینکه ترامپ درک درستی از سیاست ندارد، وی را بالاترین خطر امنیتی برای آمریکا دانسته و از احتمال برکناری وی بر اساس قانون اساسی این کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : پروفسور "کریستین هاک" از کارشناسان و تحلیلگران برجسته علوم سیاسی آلمان و اساتید دانشگاه های این کشور در گفتگو با نشریه "فوکوس"، درباره مسئله درز اطلاعاتی از طرف ترامپ به روسیه در دیدار با وزیر امور خارجه این کشور و اینکه آیا ترامپ حق دارد اطلاعات محرمانه را منتقل کند گفت: اصولا وی می تواند هر آنچه را که می خواهد انجام دهد و وی رئیس جمهور ایالات متحده است. مسئله این است که این اقدام وی چه عواقبی دارد. اگر واقعیت آن گونه که برخی رسانه های آمریکایی از جمله واشنگتن پست گزارش داده اند باشد بنابراین من این امر را برای آمریکا و متحدانش بسیار مسئله ساز می دانم.

به گزارش تسنیم، پیش از این رسانه های آمریکا گزارش دادند که رئیس جمهوری آمریکا، در دیدار با وزیر خارجه روسیه اطلاعات طبقه بندی شده‌ای را در رابطه با گروه تروریستی داعش آشکار کرده است.

این کارشناس آلمانی این اقدام ترامپ در درز اطلاعات به روسیه را ساده لوحی و البته یک مانور برای انحراف اذهان از جریانات اخیر مربوط به اخراج رئیس اف بی آی دانست.

وی در ادامه درباره عواقب این خیانت اطلاعاتی ترامپ در صورتی که واقعیت داشته باشد گفت: سازمان های اطلاعتی حالا در دادن اطلاعات به ترامپ تردید دارند. اوضاع از این بدتر هم می شود. این مرد (ترامپ) از نظر سیاسی و اخلاقی دیگر قابل دفاع نیست و در عرصه بین المللی جدی گرفته نمی شود. در شرایط جهانی مانند امروز این مسئله بسیار خطرناک است.

پروفسور هاک در ادامه در این باره که آیا روزهای ترامپ در این شرایط شمرده می شود گفت: بله، اما یک روند برکناری وی از مسئولیت را من در آینده بعید می دانم. حتی اگر این امر در کنگره محقق شود با یک اکثریت دو سومی در سنا شکست خواهد خورد.

وی افزود: ترامپ تصویر مسخره ای را از آمریکا در دنیا به نمایش درآورده است. اما یک کودتای نظامی در تاریخچه آمریکا هرگز وجود نداشته است. اما یک راه دیگر وجود دارد و آن متمم 25 قانون اساسی آمریکا است. بر این اساس اگر رئیس جمهور از نظر جسمی یا ذهنی برای حکومت کردن نامناسب تشخیص داده شود و معاون رئیس جمهور و کابینه این مسئله را ثابت کنند مایک پنس می تواند رئیس جمهور شود. این جای تعجب ندارد که سیاستمداران و نظامیان دقیقا در این راستا کار کنند.

وی همچنین گفت که من در دوران ریاست جمهوری بیش از صد روزه ترامپ هیچ توانایی را در وی ندیدم و او فردی غیر قابل پیش بینی و حراف است. در کاخ سفید هرج و مرج حاکم است و وی منزوی شده است. اگر چه ترامپ فردی احمق نیست اما موجودی متفاوت است چرا که هیچ درک درستی از سیاست ندارد. این وضعیت در تاریخ ایالات متحده منحصر به فرد است. این رئیس جمهور بالاترین خطر امنیتی برای آمریکا است.

در همین حال خبرگزاری ایسنا نوشت:

نتایج یک نظرسنجی نشان داد، حدود نیمی از آمریکایی‌ها خواستار استیضاح رئیس‌جمهوری کشورشان هستند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نتایج نظرسنجی «پابلیک پالیسی» نشان می‌دهد، ۴۸ درصد آمریکایی‌ها معتقدند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری کشورشان باید استیضاح شود.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، همچنین ۴۱ درصد شرکت‌کنندگان با موضوع استیضاح ترامپ مخالف هستند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد، به اعتقاد ۴۳ درصد از آمریکایی‌ها ترامپ دوره چهار ساله ریاست‌جمهوری خود را به پایان خواهد رساند و این در حالی است که ۴۵ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند فکر نمی‌کنند که ترامپ بتواند دوره چهار ساله ریاست‌جمهوری خود را به پایان برساند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین