کد خبر: ۴۴۶۶۷۵
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹

اتفاقی باورنکردنی در فوتبال ایران

در اتفاقی باورنکردنی زمزمه انحلال تیم قهرمان فوتبال ایران شنیده می‌‍شود تا جامعه فوتبال در شوک فرو رود.
آفتاب‌‌نیوز :
باخت صبای قم در هفته آخر لیگ برتر حکم سقوط این تیم به لیگ دسته اول را امضا کرد ولی این اتفاق، انتقادات تند مسوولان باشگاه صبا از فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس را در پی داشت و بسیاری از مسوولان استان معتقد بودند وضعیتی را که فدراسیونی‌ها قبل از پایان لیگ به وجود آوردند باعث شد، صبای قم به دسته اول رقابت‌های فوتبال سقوط کند اما با وجود باختی که صبای قم در هفته آخر کسب کرد و سقوط قطعی این تیم، برخی از مدیران این تیم به‌ویژه مدیرعامل تیم همواره عنوان می‌کرد که صبا به لیگ دسته اول سقوط نخواهد کرد.

اصرار محمدرضا کشوری درباره سقوط نکردن صبای قم، به حرف و مصاحبه هم ختم نشد، بلکه این مدیرعامل به بازیکنان تیمش متذکر شد که از تیم جدا نشوند و صبا در لیگ برتر خواهد ماند.

از طرف دیگر برخی از بازیکنان صبای قم مثل فروزان و... هم همواره تاکید داشتند که صبا سقوط نمی‌کند و همچنان در لیگ برتر به میدان خواهند رفت.

هر چند در وهله اول این مصاحبه‌ها و این گونه حرف زدن‌ها تعبیر به فرار از انتقادها می‌شد اما کم کم موضوع جدی شد تا جایی که حتی تاکید باشگاه صبا برای ماندن در لیگ در حدی بود که شایعه ۱۸ تیمی شدن لیگ برتر را هم مطرح کرد که این موضوع بلافاصله از سوی سازمان لیگ تکذیب شد.

با این حال، ماندن صبا در لیگ برتر تنها در یک صورت عملی می‌شود و این موضوع به سرنوشت یکی از باشگاه‌های بلاتکلیف یعنی نفت تهران یا سپیدرود رشت بستگی دارد. در واقع اگر وضعیت نفت همینطور ادامه یابد، نفت از لیگ برتر سقوط می‌کند و صبا در لیگ برتر باقی خواهد ماند.

همچنین تیم سپیدرود هم که به تازگی به لیگ برتر صعود کرده، مشکلات مالیاتی دارد که باید برای حل آن اقدام کند اما احتمال سقوط نفت و ماندن صبا در لیگ برتر نسبت به وضعیتی که سپیدرود دارد، بیشتر است چرا که مشکل مالیاتی سپیدرود خیلی زود و تحت فشار هوادارانش حل خواهد شد اما نفت اوضاع بحرانی دارد چرا که هر روز خبر جذب مربیان و بازیکنان را توسط تیم‌های دیگر می‌شنویم، نفت کاملا بی صاحب است و هیچ کس مسوولیت این تیم قهرمان را نمی‌پذیرد و به نظر می‌رسد این تیم بی‌صاحب صبا را به لیگ برتر برگرداند.

سعید فتاحی مسوول مسابقات سازمان لیگ با اشاره به مشکلات مالی نفت می‌گوید: اگر تیم نفت مشکل خود را حل نکند، آخرین تیمی که سقوط کرده به لیگ برتر برمی‌گردد. اگر خدایی ناکرده نفت نتواند مشکلات را برطرف نماید، صبای قم به لیگ برتر می‌آید چون در حال حاضر نفت مشکل مالک دارد.

اما سوال اینجاست حتی در صورت سقوط نفت، چرا باید صبای قم در لیگ برتر ادامه دهد، وقتی سقوط یک تیم از لیگ برتر حتمی شده است چرا نباید تیم سوم لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کند و یا حداقل بازی پلی آف بین آنها برگزار شود.

آیا باید باور کرد که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به خاطر اعتراضات درست صبای قم به خاطر برگزار کردن جشن قهرمانی پرسپولیس سه هفته قبل از پایان رقابت‌های لیگ برتر و همچنین اشتباهات داوری، تحت تاثیر قرار گرفتند و در پی جبران آن اشتباهات هستند.

با همه این احوال تجربه سال‌های گذشته لیگ برتر نشان داده است که بعید به نظر می‌رسد روند فعلی نفت تهران تا جایی پیش برود که باعث منحل شدن آن شود.

به گزارش ایلنا، به نظر خیلی زود فردی را عهده‌دار این تیم خواهند کرد و این تیم بار دیگر در فصل آینده در رقابت‌های لیگ برتر حضور خواهد داشت، مخصوصا اینکه آنها با قهرمانی در جام حذفی یکی از نمایندگان قطعی فوتبال کشورمان در آسیا خواهند بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین