کد خبر: ۴۴۶۹۶
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۸۵ - ۱۵:۲۰

نمایندگان در جلسات مجامع شرکت نمی کنند

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب سعید ابوطالب نماینده تهران با استناد به بند 12 ماده 23 آیین نامه داخلی مجلس از دریافت نکردن گزارش نمایندگان ناظر مجلس در مجامع و شورا انتقاد کرد و گفت: این طور که شنیده ایم برخی از این نمایندگان اصلا گزارشی از حضور یکساله خود در مجامع و شوراها به هیأت رئیسه نداده اند. 

عضو ائتلاف آبادگران همچنین از نحوه تنظیم گزارش عملکرد سه ماهه هیأت رئیسه مجلس انتقاد کرد و تصریح کرد: در بسیاری از این گزارش ها فقط آمده است که رئیس مجلس بازدید کرد، رئیس مجلس صحبت کرد.

غلامعلی حداد عادل در پاسخ به این تذکر گفت: ‌از همه نمایندگان ناظر مجلس در مجامع و شوراها می خواهم که در جلسات مزبور شرکت کنند و بدانند که آنها به عنوان شخص خود در مجامع و شوراها حضور ندارند، بلکه نماینده مجلس هستند و باید به مجلس گزارش بدهند. 

وی اظهار داشت:‌ اگر بررسی کنیم و ببینیم نماینده ای در مجلس به عنوان ناظر در شوراها و مجامع شرکت نکرده، ناچاریم این موضوع را به اطلاع مجلس برسانیم.
نماینده تهران افزود: اگر نماینده ای هم عذر دارد،‌ بگوید تا ما در انتخاب او تجدیدنظر کنیم و اگر نماینده ای هم برای شرکت در مجامع و شوراها دعوت نمی شود بگوید تا ما اقدام کنیم.
حداد عادل گفت: در این گزارش ها به جز عملکرد رئیس مجلس نکات دیگر هم آمده است.
رئیس مجلس هفتم در عین حال «جهانبخش محبی نیا» عضو هیأت رئیسه را مسؤول تنظیم این گزارش ها معرفی کرد و از او خواست در گزارش های مزبور اسامی نمایندگان ناظر مجلس که گزارش به هیأت رئیسه داده اند را نیز قید کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین