کد خبر: ۴۴۷۷۳
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۸۵ - ۲۲:۰۸
در واكنش به انتقادات از ثابت ماندن ساعت

دولت:ضرر 300 ميلياردي كذب محض است

آفتاب‌‌نیوز :  به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، وی روز چهارشنبه در حاشیه نشست علنی مجلس به خبرنگاران گفت: این بحث از یک ماه قبل از سال جدید در کمیسیون اقتصادی دولت و به پیشنهاد وزیر کار بررسی شد و ادعای کارشناسی نبودن آن کذب محض است. 

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت گفت: مصوبه دولت با کار کارشناسی دقیق به تصویب رسیده و دولت بر اساس آن تمهیدات جدیدی برای تاثیر بر ساعات کاری و ترافیک در نظر گرفته است. 

پاریاب افزود: کسانی که منتقد مصوبه دولت هستند، هیچ کدام تاکنون پیگیری رسمی برای این که دلایل دولت را بشنوند، نداشته اند. 

وی در پاسخ به این که آیا نیاز هماهنگی با مجلس نبود، گفت: چارچوب اجرایی کشور مشخص است مصوبه تغییر ساعت رسمی از سال 1370 در دولت تصویب شده و لغو آن هم به عهده دولت است. 

معاون سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: تاکنون هم درخواستی از سوی نمایندگان مجلس برای توضیح دولت در این ماده دریافت نکرده ایم. 

پاریاب تحقیق وزارت نیرو در فروردین سال 1370 مبنی بر این که تغییر یک ساعته باعث صرفه جویی 524 میلیون دلاری در کشور می شود، گفت: بر اساس تحقیق سال 1384 در دولت خاتمی در صورت عدم تغییر ساعت 20 تا 21 کیلو وات مصرف برق خواهیم داشت. 

وی افزود: در مجموع این کار حدود یک درصد در مصرف انرژی سرانه کشور صرفه جویی داشته است و بحث صرفه جویی 300 میلیارد تومانی که امروز مطرح می شود، کذب محض است. 

دبیرشورای اطلاع رسانی دولت گفت که این مصوبه تغییر نخواهد کرد. پاریاب تصمیم دولت در مورد ساعات کاری ادارات و مدارس را منحصر به تهران ندانست و گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته در صورت تغییر بار ترافیکی در تهران 2500 میلیارد تومان صرفه جویی سوخت خواهیم داشت. با تغییر ساعت مدارس، ادارات و کار بانکی سعی شده از بار ترافیکی صبحگاهی در تهران و شهرهای بزرگ کاسته شود. 

به گفته پاریاب، بیش از 20 میلیون نفر از جمعیت کشور را عشایر و روستاییان تشکیل می دهند که تغییر ساعت اداری کشور کاری ندارند. بنابراین با مشکل مواجه نمی شوند. قاطبه مردم هم از این مصوبه دولت راضی اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین