کد خبر: ۴۴۷۹۷۷
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷

پوتین با رئیس فیفا در باره جام جهانی 2018 گفت وگو کرد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با جانی اینفانتینو رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) دیدار و در باره جام کنفدراسیون های فیفا 2017 و جام جهانی فوتبال 2018 که در این کشور برگزار می شوند گفت وگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایرنا، پوتین روز سه شنبه در این دیدار که در ورزشگاه کراسنادار در جنوب روسیه انجام گرفت، از اینکه رئیس فیفا در بازدید از مراکز ورزشی این کشور، سطح آمادگی انها برای برگزاری مسابقات بین المللی را مثبت ارزیابی کرده، ابراز خرسندی کرد. 
پایگاه اینترنتی کاخ کرملین به نقل از سخنان پوتین نوشت: واگذاری میزبانی مسابقات جهانی فوتبال به کشورهایی مانند روسیه که نیاز به پیشرفت ورزشی دارند، ایجاد انگیزه برای توسعه ورزش است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین خاطرنشان کرد که تمام مراکز ورزشی ویژه مسابقات جام کنفدراسیون های فیفا 2017 و جام جهانی فوتبال سال 2018 به موقع آماده برای بهره برداری تحویل خواهد شد. 
رئیس فیفا نیز با بیان اینکه در بازدید از تاسیسات ورزشی شهر کراسنادار شاهد سطح پیشرفته و خوب این مراکز بوده است، گفت: نمونه این مراکز ورزشی در روسیه زیاد است و برای میزبانی این کشور چنین مراکز ورزشی پیشرفته ای تاسیس می شود.
به گزارش ایرنا، روسیه تلاش می کند با استفاده از این فرصت، همزمان با ارتقای جایگاه بین المللی این کشور بویژه ورزش، گردشگران بیشتری هم جذب کند.
در همین چارچوب، رئیس جمهوری روسیه به تازگی قانونی را امضا کرد که بر اساس آن تماشاگران فوتبال دارای کارت ویژه تماشاگری می توانند، برای دیدن رقابت های جام فوتبال کنفدراسیون ها در تابستان آینده و جام جهانی سال 2018، بدون روادید به این کشور سفر کنند.
 برپایه این قانون که در پورتال اخبار رسمی روسیه انتشار یافته، اصلاحاتی در قانون روادید سفر اتباع خارجی به این کشور اعمال شده است. 
مطابق این قانون، سفر بدون روادید به روسیه با برخورداری از کارت شناسایی ویژه طرفداران هر تیم موسوم به «Fan-Id» ممکن خواهد بود و تماشاگران خارجی باید مدارک هویتی معتبر و نخست گذرنامه داشته باشند.
رئیس جمهوری روسیه همچنین فرمان افزایش تدابیر امنیتی برای جام جهانی فوتبال و جام کنفدراسیون ها را امضا کرد.
براساس این فرمان، علاوه بر افزایش تدابیر امنیتی، فروش هر گونه سلاح و مهمات، مواد منفجره و سمی در مناطق تعیین شده ممنوع است. 
جام کنفدراسیون ها 2017 از 17 ژوئن تا دوم ژوئیه در چهار ورزشگاه روسیه برگزار می شود. تیم های استرالیا، کامرون، شیلی، آلمان، مکزیک، نیوزیلند، پرتغال و روسیه در این جام به رقابت می پردازند. فروش بلیت این رقابت ها از ماه آوریل شروع شده است. جام کنفدراسیون ها یک تورنمنت آمادگی برای کشور میزبان است که یک سال قبل از جام جهانی فوتبال برگزار می شود.
جام جهانی به میزبانی روسیه نیز از 14 ژوئن تا 14 ژوئیه سال آینده میلادی در 11 شهر از جمله مسکو و سن پترزبورگ برگزار می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین