کد خبر: ۴۴۸۱۰
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۸۵ - ۱۴:۴۰

نياز بوش در کنار مرزهای ایران

آفتاب‌‌نیوز :  در همین خصوص پایگاه اینترنتی آمریکایی «اوپدنیوز» که هدف خود را تلاش برای حفاظت از دموکراسی و سایر آرمان ها و ارزش هایی که در جامعه آمریکایی به فراموشی سپرده شده یا از بین رفته معرفی کرده است در مقاله ای با اشاره به سیاست های خصمانه و جنگ طلبانه بوش در خصوص عراق و سایر کشورهای جهان و همچنین مرگ سربازان آمریکایی به علت اشتباهاتی که بوش و سایر سیاستمداران این کشور در حمله به عراق مرتکب شده اند. به انتقاد از سیاستمداران این کشور و پرداخته است. 

این پایگاه اینترنتی در مقاله خود نوشته است: حمله به عراق فقط یک اشتباه نبود، بلکه بسیار بدتر از اشتباه بود. در حقیقت مردم آمریکا باید برای درک میزان هزینه ای که صرف این جنگ شده و اشتباهاتی که در حمله به این کشور صورت گرفته چشم بندهایی که دولت آمریکا به چشم آنها زده تا واقعیت ها را از آنها پنهان نگاه دارد کنار گذاشته تا بتوانند با حقیقت واقعی روبه رو شوند.
از آنجایی که هزینه های جنگ در عراق روز به روز در حال افزایش است مردم آمریکا باید این سوال را از خود بپرسند که آیا میلیون ها دلار پولی که صرف این جنگ شده آیا به جز اینکه نفعی برای شرکت های اسلحه و مهمات سازی و شرکت های ساختمان سازی داشته باشد هیچ نفعی برای شخص دیگری در این کشور داشته است؟ پاسخ این سوال نیازی به فکر کردن ندارد. جواب «منفی» است.
اما سوال مهمتری که مردم آمریکا باید به آن فکر کنند همانطور که «جان کری» ]نماینده دمکرات کنگره و رقیب انتخاباتی جورج بوش در سال 2005[ در جریان جنگ ویتنام آن را مطرح کرد این است که آخرین سرباز آمریکایی که به خاطر این اشتباه (حمله به عراق) کشته می شود، چه کسی خواهد بود؟
هر روزی که می گذرد بوش در صفحه تلویزیون ظاهر می شود و می گوید که ما از عراق عقب نشینی نمی کنیم. چند وقت دیگر مردم آمریکا باید حرف های احمقانه بوش در خصوص حمله به عراق را بشنوند؟ 

در هفته گذشته روزنامه های انگلیسی با چاپ مطالبی در خصوص گفتگوهای تونی بلر و جرج بوش در خصوص جنگ عراق نوشته بودند بوش و بلر در سال 2003 مستقلا تصمیم گرفته بودند با بی توجهی به درخواست جهانی به عراق حمله کنند. این موضوع نه تنها ثابت می کند بوش برای وارد کردن آمریکا به جنگ دروغ های زیادی به مردم آمریکا گفته است بلکه ثابت می کند، تمام اظهارات بوش در خصوص تلاش وی برای جلویگری یا به تاخیر انداختن جنگ با عراق نیز دروغ بوده است.
بوش با فرستادن ارتش آمریکا به عراق و تبدیل این کشور به باتلاقی که سربازان آمریکایی در آن گرفتار شده اند با جان سربازان آمریکایی قمار کرده است. 

وضعیت در عراق به علت اشتباهاتی که بوش در عراق مرتکب شده است بسیار وخیم و بحرانی شده ولی تنها کاری که وی در این خصوص انجام می دهد این است که مالیات بیشتری برای اجرای سیاست های غلطی که آمریکا را در وضعیت فعلی قرار داده بگیرد. در طول شش ماه گذشته مردم آمریکا اظهار نظرهای دروغین زیادی از بوش و سایر اطرافیان وی در پاسخ به سوال خبرنگارانی که جرأت کرده اند بپرسند که آیا عراق برای آمریکا یک تهدید واقعی بوده است شنیده اند. 

مدارک زیادی وجود دارد که سازمان های اطلاعاتی آمریکا برای آنکه بتوانند حمایت مردمی را در حمله به عراق به دست آوردند. اطلاعات غلط و دستچین شده زیادی را به کنگره این کشور ارائه دادند و وقتی که آن اطلاعات را با آنچه که واقعا در عراق وجود داشته مقایسه می کنیم می بینیم که بوش آمریکا را فریب داده است. 

بوش قبل از تهاجم به عراق می گفت مردم این کشور از سربازان آمریکایی با گل و شیرینی استقبال می کنند، ولی مردم عراق از سربازان آمریکایی با خون، فشنگ، عملیات انتحاری، ‌بمب و ... استقبال کردند.
بوش واقعا چقدر به مردم آمریکا دروغ گفت. بوش می گفت جنگ در عراق کوتاه، ارزان و بدون خونریزی خواهد بود. 

برای آگاهی بیشتر از دروغ هایی که بوش و سیاستمدارانش به مردم آمریکا گفتند باید به گذشته برگردیم. بوش در سال 2002 از ایران، عراق و کره شمالی به عنوان (محور شرارت) نام برد.
در اکتبر سال 2002 سخنگوی کاخ سفید گفت تغییر رژیم عراق فقط با هزینه یک فشنگ انجام می شود. بوش در 17 مارس سال 2003 در آخرین سخنرانی خود قبل از آغاز حمله به عراق گفت صدام در نابودی تسلیحات کشتار جمعی موفق نبوده و تبدیل به یک تهدید قریب الوقوع برای آمریکا شده است. او در این سخنرانی گفت مدارکی که توسط سازمان های اطلاعاتی آمریکا و سایر کشورها گردآوری شده، جای هیچ شکی باقی نمی گذارد که رژیم عراق قویترین و خطرناک ترین سلاح های کشتار جمعی را در اختیار دارد و آنها را مخفی کرده است.
بوش در 19 مارس همان سال خطاب به مردم دنیا گفت: ما تمایلی برای وارد شدن به این جنگ نداریم ولی از آنجایی که مطمئن هستیم مردم ایالات متحده، دوستان ما و متحدانمان حاضر به زندگی در کنار یک حکومت یاغی نیستند و از آنجایی که عراق تبدیل به تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی شده است باید مانع از اقدامات تهدیدآمیز این کشور علیه سایر کشورهای جهان شویم. 

از حمله به عراق و اظهارات بوش و سایر همدستانش سه سال گذشته است ولی هنوز هیچ مدرکی دال بر اینکه سلاح های کشتار جمعی در عراق وجود داشته پیدا نشده است.
در پنجم فوریه سال 2002 کالین پاول وزیر خارجه وقت آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت:‌ پیش بینی ما بر آن است که عراق 100 الی 500 تن مواد شیمیایی در اختیار دارد که این مقدار برای تجهیز 16000 موشک کافی است.
بوش در یک برنامه رادیویی در هشتم فوریه سال 2003 خطاب به مردم آمریکا گفت:‌ منابع اطلاعاتی ما مدارکی به دست آورده اند که در آن گفته شده هر چند که صدام همواره به ما می گوید سلاح شیمیایی نداریم ولی به ارتش عراق دستور داده است که از سلاح شیمیایی استفاده کند. 

اما سه سال بعد از آن اظهارات حقیقت آشکار شده است. هیچ کدام از تسلیحات مورد نظر بوش، آلبرایت و سایر سیاستمداران آمریکایی در عراق پیدا نشدند. آن 16000 موشکی که آلبرایت از آن صحبت کرده بود کجاست؟ رامسفلد در تاریخ 30 مارس 2003 در یک مصاحبه گفته بود: ما می دانیم که تسلیحات کشتار جمعی عراق در کجا هستند آنها در اطراف تکریت و بغداد سایر نقاط عراق پنهان شده اند.
در جریان حمله بغداد در 9 آوریل و تکریت در 14 آوریل سقوط کرد ولی تسلیحاتی که رامسفلد وزیر دفاع امریکا مدعی بود در این مناطق وجود دارد اصلا پیدا نشدند.
اما جدا از اینکه سازمان های اطلاعاتی امریکا با ارائه گزارش های غیر واقعی سعی کردند عراق را یک تهدید قریب الوقوع علیه امریکا نشان دهند آنچه ما را مسلم شده این است که سیاستمداران امریکایی با تکیه بر آن اظهارات و مدارک مردم امریکا را از حملات تروریستی آینده ترساندند و آنها را مجبور به پذیرش جنگ با عراق کردند. 

بوش برای قانع کردن مردم امریکا برای حمله به عراق حتی از بن لادن استفاده عملیاتی می کرد. بوش قبل از حمله به عراق بارها از ارتباط بن لادن با صدام حسین صحبت کرد و حتی در سخنرانی 28 ژانویه 2003 گفت: تصور کنید 19 هواپیما ربائی که واقعه 11 سپتامبر را خلق کردند با تسلیحات خطرناک تری مجهز شده بودند. تصور کنید آنها توسط صدام مسلح می شدند. مقامات امریکایی نه تنها برای توجیه حمله به عراق مکررا در خصوص هواپیما ربایی های بیشتری و حملات شیمبائی به مردم آمریکا هشدار می دادند بلکه حتی گفتند با توجه به مدارکی که بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل به دست آورده اند آمریکا در خطر یک حمله هسته ای قرار دارد. 

اظهارات رایس، بوش و سایر سیاستمداران امریکایی بر اساس کدام مدارک صورت می گرفت؟
بوش در 26 سپتامبر 2002 دقیقا 2 هفته قبل از این که کنگره امریکا نظر خود را در این خصوص اعلام کند بعد از ملاقات با آنها موضوع عراق را پیش کشید و گفت عراق در حال آماده شدن برای حمله به امریکاست. او به آنها گفت: عراق سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی در اختیار دارد و در این حال در جستجوی سلاح هسته ای است. او به آنها گفت عراق تا یک سال دیگر می تواند سلاح هسته ای بسازد. باید کاری بکنیم خطراتی که امریکا را تهدید می کنند رو به افزایش هستند. روز به روز، ماه به ماه، سال به سال خطراتی که ما را تهدید می کنند افزایش می یابد و اگر ما این تهدیدات را نادیده بگیریم و به سادگی از کنار آنها بگذریم وقتی که دیگر آنها کاملا مجهز شده اند دیگر برای اینکه از خودمان، دوستانمان و متحدان خود دفاع کنیم خیلی دیر شده است.
او می گفت هر روزی که می گذرد این احتمال قوی تر می شود که صدام گاز اعصاب، وی ایکس یا ماده آ نتراکس یا حتی بمب اتمی به تروریست ها بدهد تا آنها با آن تجهیزات به ما و متحدانمان حمله کنند. تمام این جملات را بوش قبل از حمله به عراق گفته بود ولی حالا پس از گذشت 3 سال هیچ مدرکی دال بر اینکه عراق آن تجهیزات را در اختیار داشته یا با القاعده ارتباط داشته است پیدا نشده است. 

بوش 4 روز قبل از اینکه کنگره امریکا رای نهایی خود را اعلام کند گفت: ما می دانیم که عراق و القاعده دشمن مشترک ایالات متحده هستند ما می دانیم یک دهه است که اعضای شبکه تروریستی با رهبران عراق ارتباط بسیار نزدیکی دارند و عراق اعضای القاعده را کاملا آموزش داده و اسرار ساخت بمب، سموم خطرناک و گازهای خطرناک را به آنها آموخته است. عراق می تواند بدون اینکه ردپایی از خود باقی بگذارد به ایالات متحده حمله کند. 

دلیل تمام سخنرانی های بی پایه و اساس بوش در خصوص و توانایی های هسته ای این کشور آن بود که مردم امریکا را در خصوص حمله به عراق قانع سازد.
صدام از قدرت برکنار شده است اما نتیجه واقعی جنگ چه بود. وضعیت زندگی مردم در عراق بسیار وخیم و بحرانی شده است.‌ آنها حالا حتی از ساده ترین امکانات زندگی مثل دسترسی به آب سالم، برق و مراکز درمانی برخوردار نیستند. آنها حالا باید فرزندان خود را در بند سربازان امریکایی ببینند و ما نیز باید شاهد باشیم که روز به روز سربازان ما در عراق کشته می شوند. روزی در عراق وجود ندارد که به کاروان سربازان امریکایی حمله نشود و تعدادی از آنها در جریان این حملات کشته نشوند.
بوش به مردم امریکا گفته بود ما برای اینکه امنیت مردم و کشورمان را حفظ کنیم باید با عراق بجنگیم ولی آیا حالا امنیت مردم امریکا در مقایسه با قبل از زمان حمله به عراق در 18 مارس 2003 بیشتر شده است؟
با وجود تمام مطالبی که در این پایگاه اینترنتی به آن اشاره شده و سایر انتقادهایی که هر روزه توسط سیاستمداران و شخصیت های مطرح جهانی در خصوص اشتباه امریکا در حمله به عراق و هشدار آنها به سیاستمداران کاخ سفید در خصوص چشم پوشی از حمله نظامی به ایران صورت می گیرد سوال این است که چند هزار سرباز دیگر امریکا باید در عراق کشته شوند تا بوش سیاست های خصمانه و جنگ طلبانه خود را نسبت به سایر کشورها تعدیل نماید؟
آیا بوش واقعا به عواقب اقداماتی که انجام می دهد فکر می کند؟ با وجودی که بوش به خوبی این موضوع را درک کرده است که امریکا نه جرات نه توان لازم برای حمله به ایران را ندارد اگر روزی مرتکب چنین اشتباه بزرگی شود و بخواهد با جان سربازان امریکایی در ایران قمار کند، چند صد هزار سرباز امریکایی باید در ایران کشته شوند تا بوش متوجه شود ایران سرزمین مناسبی برای قمار جنگ نبوده است؟ 

عراق کشوری است که از لحاظ گستردگی جغرافیایی 3 برابر کوچکتر از ایران است و همچنین از لحاظ جمعیت انسانی نصف ایران جمعیت دارد ولی با این حال توانسته است تبدیل به باتلاقی برای سربازان امریکایی شود. 

رزمایش اخیر نظامی و آزمایش های موفقیت آمیز تسلیحات ایرانی که به شدت مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللل قرار گرفت به تمام دشمنان ایران ثابت کرد که نیروهای نظامی کشورمان در مقایسه با گذشته از توان نظامی بسیار گسترده ای برخوردار بوده و حتی توانسته اند بر خلاف تمام تحریم های بین المللی با تکیه بر اصل خود کفایی نیازهای دفاعی ایران را فراهم کرده و از توان بسیار بالایی برای حفاظت از ایران برخوردار هستند.
آیا بوش قبل از آنکه سربازان امریکایی دسته دسته در ایران کشته شوند متوجه اشتباهات خود خواهد شد یا اینکه این بار مردم امریکا از خواب غفلت بیدار شده و با تکیه بر تجربه جنگ عراق مانع از درگیر شدن این کشور در جنگ با کشوری می شوند که می تواند قتلگاه سربازان امریکایی باشد. به راستی اگر روزی بوش مرتکب چنین اشتباهی بزرگی شود آخرین سرباز امریکایی که با جان خود تاوان این اشتباه را پرداخت می کند چه کسی خواهد بود؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین