کد خبر: ۴۴۸۱۷۷
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴

گلستانی‌ها بیش از 38 میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان با اشاره به اینکه مردم استان سال گذشته بیش از 38 میلیارد تومان به کمیته امداد گلستان کمک کردند، افزود: از این مقدار 10 میلیارد تومان زکات، 5 میلیارد و 300 میلیون تومان صدقات و 23 میلیون تومان زکات بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
hمان الله حسین پور در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: سال گذشته 156 میلیارد تومان اعتبار برای کمیته امداد استان در نظر گرفته شده بود که 100 درصد آن جذب شد.

حسین پور تصریح کرد: در نیمه اول سال گذشته از نظر پرداخت صدقات رتبه 28 کشوری را داشتیم، اما در آخرین رتبه بندی که سال گذشته صورت گرفت توانستیم رتبه دوم کشور را کسب کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان با بیان اینکه سال 95 از لحاظ پرداخت زکات رتبه اول کشور را کسب کردیم، افزود: در جشن نیکوکاری نیز از لحاظ رشد، رتبه اول کشور را کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 7610 فقره وام به مددجویان این کمیته پرداخت کردیم، اظهار کرد: در طول 12 ماهه سال 95 برای 2700 نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان شغل ایجاد کردیم.

حسین پور عنوان کرد: سال گذشته 630 نفر از مددجویان کمیته امداد استان به عتبات عالیات و 5900 نفر به مشهد مقدس اعزام شدند که برای این کار 670 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان در ادامه  با بیان اینکه در سال جدید اعتبارات حوزه اشتغال سه برابر شده است، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که امسال برای 5 هزار نفر از ممدجویان این کمیته شغل ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: امسال 30 درصد از اعتبارات در نظرگرفته شده کمیته امداد استان در نقاط مرزی مصرف خواهد شد، تصریح کرد: هر کدام از مددجویان کمیته امداد که در مناطق مرزی استان زندگی می کنند، برای دریافت هزینه های تعمیر و یا احداث منازل در اولویت قرار دارند.

حسین پور گفت: در حال حاضر بیش از 51 هزار نفر از کمیته امداد استان گلستان مستمری دریافت می کنند و  هیچ کسی پشت نوبت دریافت مستمری قرار ندارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان با اشاره به اینکه افزایش مستمری مددجویان استان از ابتدای سال انجام شده است، تاکید کرد: مستمری یک نفر 95 هزار تومان و مستمری خانواده های پنج نفره تا 365 هزار تومان پرداخت می شود که این مقادیر در گذشته به ترتیب برای خانواده های یک نفره 53 هزار تومان و خانواده های پنج نفره 100 هزار تومان بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: سال گذشته مردم استان در ماه مبارک رمضان 3 میلیارد و 300 میلیون تومان به کمیته امداد کمک کردند که امیدواریم در ماه رمضان امسال این مبلغ افزایش یابد.

حسین پور با بیان اینکه در استان گلستان 5800 یتیم تحت پوشش این کمیته هستند، گفت: 13 هزار 800 حامی ایتام در استان داریم که به دنبال افزایش این تعداد هستیم.

وی به برخی از برنامه های کمیته امداد در ماه رمضان امسال اشاره کرد و افزود: در تمامی شهرهای استان از همه حامیان و خیرین برتر در قالب جشن رمضان تقدیر خواهیم کرد. همچنین برنامه ای تدارک دیده شده تا در همه شهرستان ها برای مددجویان و نیازمندان در این ماه حداقل یک سبد غذایی داده شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان خاطرنشان کرد: جمع آوری فطریه را در روز عید فطر خواهیم داشت. سال گذشته مردم استان یک میلیارد و 800 میلیون تومان فطریه پرداخت کردند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین