کد خبر: ۴۴۸۶۰۱
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰

واکنش "شولتز" به اظهارات تحقیرآمیز ترامپ

نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات انتقاد شدیدی به رفتار تحقیر آمیز ترامپ علیه آلمان و اروپا در نشست ناتو وارد کرده و آن را غیر قابل قبول دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
"اشپیگل" ، "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا در دیدار خود با سران اتحادیه اروپا در بروکسل به شدت به مسئله مازاد تجاری آلمان انتقاد وارد کرده و این طور گفت که " آلمانی ها بد هست و خیلی بد."

ترامپ در ادامه توضیحات خود این طور گفت که شما به میلیون ها اتومبیلی که به آمریکا فروخته می شود نگاه کنید. وحشتناک است. ما این روند را متوقف خواهیم کرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین بار دیگر بر درخواست خود برای افزایش بودجه نظامی کشورهای عضو ناتو تاکید کرد.

مارتین شولتز، رئیس سابق پارلمان اروپا و نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات انتقاد شدیدی به برخورد ترامپ با آلمان و اروپا در نشست ناتو در بروکسل وارد کرد.

شولتز رفتار ستیزه جویانه ترامپ با آلمان و اروپا را شدیدا محکوم کرده و چنین رفتار تحقیر آمیزی را مردود و غیر قابل قبول ارزیابی کرد.

وی تاکید کرد که رفتار ترامپ با متحدان به صورت دموکراتیک انتخاب شده خود در نشست ناتو در بروکسل قابل قبول نیست.

شولتز که در سخنانی به مناسبت روز کلیسا در برلین سخن می گفت همچنین روش های پوپولیستی که ترامپ با کمک آن به قدرت رسید را محکوم کرده و گفت: آنچه که در ایالات متحده در مبارزات انتخاباتی اتفاق افتاد نباید در آلمان هم اتفاق بیافتد. هیچ نیروی سیاسی نباید در هیچ زمانی اخبار نادرست را گسترش دهد.

در این میان در حالی که ترامپ درباره حمله لفظی اخیر خود سکوت کرده است "یان کلود یونکر"، رئیس کمیسیون اروپایی ضمن تایید خبر این حمله ترامپ علیه آلمان در عین حال تلاش کرد تا با اظهاراتی آسیب های این اقدام را کاهش دهد.

وی در تفسیر این جمله ترامپ که آلمانی ها بد هست و خیلی بد! از جوی سازنده در گفتگوها سخن گفته و تاکید کرد که ترامپ نگفته است که آلمانی ها رفتار بدی دارند، وی گفته است که ما با مسئله مازاد تجاری آلمان مشکل داریم.

مشاور اقتصادی ترامپ نیز در حاشیه نشست امروز جی هفت اطمینان داد که ترامپ مسئله ای با آلمان ندارد بلکه با تجارت آلمان مشکل دارد. ترامپ تا به حال خود درباره این انتقاداتش علیه آلمان صحبتی نکرده است.

در این میان "نوربرت روتگن"، رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان از حزب دموکرات مسیحی نیز لیاقت ترامپ برای عهده داری مسئولیت های قال توجه در ناتو را زیر سوال برده و در گفتگو با هفته نامه اشپیگل تاکید کرد که دونالد ترامپ نه تنها در شرایطی نیست که رهبری این ائتلاف غربی را بر عهده گیرد بلکه در حال حاضر علاقه ای به این مسئله هم ندارد.

وی همچنین گفت: اروپا و آلمان باید برای این اتحاد بین المللی مبارزه کنند. دوم اینکه ما اروپاییان باید بیدار باشیم و اقدامات بیشتری برای امنیت خود انجام دهیم.

روتگن در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که سبک و اظهاراتی که ترامپ در نشست ناتو داشت قابل انتظار بود.

وی با تاکید بر اینکه ترامپ آمریکا نیست همزمان درباره سرد شدن روابط دو سوی آتلانتیک هشدار داد.
منبع: خبرگزاری تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین