کد خبر: ۴۴۸۶۳۶
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱

آنچه سردار کارگر در ایسنا گفت

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: باید همه دست به دست هم بدهیم تا به گونه‌ای عمل بشود که در کشور وحدت ایجاد شود و در جهت پیشبرد اهداف نظام کار کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که به مناسبت سی‌وپنجمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در خبرگزاری ایسنا حضور یافته بود اظهار کرد: حضور من در این خبرگزاری برای تشکر و قدردانی از زحمات پرسنل ایسنا است.

باید در جهت پیشبرد اهداف نظام کار کنیم

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت روز آزادسازی خرمشهر، روز مقاومت، ایثار و پیروزی است. ما در عرصه رسانه نیز باید با این روحیه‌ها وارد کار شویم تا به موفقیت دست یابیم. حضور مردم در انتخابات یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران بود. با توجه به شرایطی که منطقه دارد اکنون شاهدیم که چگونه ایران به نقطه‌ای امن و با ثبات تبدیل شده است. بی‌شک این موارد از برکت ایثار و فداکاری شهدا در همه عرصه‌ها است. همچنین باید همه دست به دست هم بدهیم تا به گونه‌ای عمل بشود که در کشور وحدت ایجاد شود و در جهت پیشبرد اهداف نظام کار کنیم.

ایسنا در نشر اخبارش امانت‌دار است

سردار کارگر در رابطه با فعالیت خبرگزاری ایسنا در دوره‌های مختلف توضیح داد: ایسنا در دوره جدید عملکرد خوبی داشته است و پرداختن به مسائل روزمره مردم باید جزو فعالیت‌های این رسانه باشد و بنابر گفته آقای متقیان مدیرعامل ایسنا، این خبرگزاری همواره در نشر اخبارش صحت، امانت‌داری و راستی را رعایت کرده است. البته در این بین باید به موضوع عدالت رسانه‌ای نیز توجه داشت.



دفاع مقدس حیرت آفرین بوده است

وی گفت: دفاع مقدس کلید وحدت است و در مورد دفاع مقدس هرچقدر کار کنیم همچنان باز هم جای کار دارد. یکی از ویژگی‌های دفاع مقدس این است که در انحصار جناح یا قشر خاصی نیست و هر طیفی می‌تواند در گستره دفاع مقدس قرار بگیرد و هر کس که دلش برای مملکت می‌تپد با آن ارتباط دارد. دفاع مقدس موجب پیشرفت‌های همه جانبه ما شده است به گونه‌ای که حیرت‌آفرین جلوه می‌کند. در حقیقت این پیشرفت‌ها نشأت گرفته از روحیه، تفکر و فرهنگ بسیجی است. منظور ما از فرهنگ بسیجی این نیست که افراد حتما عضو بسیج باشند که اگر باشند بهتر است. در حقیقت فرهنگ بسیجی؛ فرهنگ ازخودگذشتگی، ایثار، مقاومت و دوستی است. این موارد موجب شکوفا شدن استعدادهای نهفته ما خواهد بود.



مأموریت بنیاد حفظ آثار در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی

در بخش دیگر این نشست سردار کارگر در پرسشی مبنی بر اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ایجاد تمدن نویت اسلامی با استفاده از فرهنگ دفاع مقدس چه فعالیت‌هایی داشته است، توضیح داد: این بنیاد به عنوان یکی از ارکانی که در تمدن نوین اسلامی نقش دارد حرکت می‌کند. بنابر آنچه که رسالت ذاتی بنیاد است در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بنا بر توصیه مقام معظم رهبری دو مأموریت را در پیش گرفته‌ایم. نخست جلوگیری از فراموشی و دیگری جلوگیری از تحریف دفاع مقدس است. اگر این دو را به درستی انجام بدهیم در تحقق تمدن نوین اسلامی گام برداشته‌ایم.

باید به زبان نسل جدید از جنگ‌تحمیلی سخن گفت

کارگر خاطرنشان کرد: مسئله ثبت تاریخ دفاع مقدس یک مسئله مهم است که متأسفانه این تاریخ مدون نشده است اما باید در مرحله نخست دانشنامه استانی و سپس ملی دفاع مقدس تدوین شود. لازمه این کار نیز بهره‌گیری از ابزار هنر مانند کتاب و سینما است. در این راستا باید با زبان جوانان و نسل جدید سخن گفت چرا که حضور 6 میلیون نفری جوانان در حرکت فرهنگی راهیان نور نشان از اشتیاق آنان به فرهنگ دفاع مقدس دارد.

اعلام آمادگی بنیاد حفظ آثاربرای همکاری اسنادی با سینماگران

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در رابطه با چگونگی دسترسی سینماگران به اسناد و مدارک دفاع مقدس نیز توضیح داد: مسئله سینما و فیلم نیز در حوزه دفاع مقدس بسیار مهم است. من در ایسنا اعلام می‌کنم سینماگران و فیلمسازان می‌توانند با مراجعه به بنیاد حفظ آثار از طریق ارتباطشان با مرکز اسناد و دفاع مقدس آنچه را که برای تولید آثارشان نیازمند هستند در اختیارشان قرار بدهیم. هم اکنون سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی مختلفی در حال تولید است و من می‌توانم بگویم که در سه سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در حوزه سینمای دفاع مقدس خواهیم بود. در حال حاضر سریال شهید صیاد شیرازی در دست تولید است. همچنین یک فیلم سینمایی هم برای شهید باقری ساخته خواهد شد. علاوه بر این، فیلم‌هایی برای شهید محمد بروجردی و شهید باکری ساخته خواهد شد. البته باید به مستندسازی دفاع مقدس نیز توجه ویژه داشت.

سرنوشت فراکسیون دفاع مقدس مجلس

وی در رابطه با سرنوشتی که فراکسیون دفاع مقدس مجلس دارد نیز گفت: در دوره قبل خانم لاله افتخاری به عنوان مسئول این فراکسیون موضوعات دفاع مقدس در بخش‌های قوانین، طرح‌ها و لوایح بسیار خوبی مطرح شد و جایگاه اصلی خودش را در مجلس پیدا کند. آن زمان حرکت خودش را به خوبی آغاز کرد ولی در مجلس فعلی این فراکسیون تشکیل نشد تا اینکه قرار است آقای پژمان‌فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس مجدد پیش قدم فراکسیون دفاع مقدس شده‌اند. امیدواریم که این فراکسیون به کارش ادامه بدهد.



بنیاد حفظ آثار مسئولیت جلوگیری از تحریف دفاع مقدس را دارد

سردار کارگر در پایان گفته‌هایش خاطرنشان کرد:‌ ما مسئول جلوگیری از تحریف دفاع مقدس و ممیزی هستیم بنابراین اگر کتابی در زمینه دفاع مقدس چاپ شود باید به بنیاد مراجعه شود تا محتویات آن با اسناد و مدارک موجود در این بنیاد تطبیق داده شود. ما در این زمینه اختیارات قضایی هم داریم. در صورتی که شاهد تحریف یا نوشته نامعتبری پیرامون دفاع مقدس باشیم ابتدا تذکر بر اصلاح آن می‌دهیم و اگر انجام نشد از طریق قوه قضاییه آن را پیگیری خواهیم کرد چرا که هر آنچه که در رابطه با دفاع مقدس نوشته می‌شود جزو اسناد ملی محسوب می‌شود.

علی متقیان مدیرعامل خبرگزاری ایسنا نیز در جریان بازدید سردار کارگر از ایسنا بیان کرد: در ایسنا جوانان با انگیزه و با نشاط فعالیت خبری دارند و مأموریت اصلی ما نیز بر مبنای پیام مقام معظم رهبری در سالروز آغاز به کار این خبرگزاری بنا شده است. ارسال اخبار خوب، مفید و امیدبخش سه توصیه مهم مقام معظم رهبری به ایسنا بوده است و ما نیز تاکنون بر این عهد پایبند بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: شعاری که ایسنا دارد «ایران به روایت ایرانیان» است و همین باعث شده که همواره در اخبارمان امانت‌داری، صداقت و صحت را در دستور کار داشته باشیم. توجه به این مولفه‌ها باعث شده که در مطبوعات داخلی و جهان به عنوان یک خبرگزاری صادق مورد قبول واقع شویم.



متقیان یادآور شد:ایسنا در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۶۰۰۰ خبر را مخابره کرد و در دوران انتخابات مجلس نیز ۳۹۹۶ خبر را بر روی سایت قرار داد که تاکنون حتی یک خبر نیز تکذیب نشده است. ایسنا در سال‌های ۹۳ و ۹۴ نیز رتبه نخست را در بین خبرگزاری‌ها و مطبوعات کسب کرد.

در پایان این نشست سردار بهمن کارگر به همراه سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور از بخش‌های مختلف ایسنا بازدید کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین