کد خبر: ۴۴۸۸۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
مجید درخشانی:

آلبوم‌هایم مجوز می‌گیرند اما کنسرت‌هایم خیر/ازسوی دادگاه انقلاب تبرئه شده‌ام

مجید درخشانی حدود سه سال قبل به اتهام انتشار اثر بدون مجوز، ممنوع‌الکار شد و پس از طی مراحل قضایی برگه تبرئه خود را دریافت کرد؛ اما با این وجود همچنان مجوزی برای اجرایش در شهرستان‌ها صادر نمی‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
مجید درخشانی در گفتگو با ایلنا، در مورد مسائل مربوط به ممنوع‌الکار بودنش در ایران گفت: من به اتهام انتشار اثر بدون مجوز؛ یک پروسه قضایی برایم پیش آمد. متعاقب آن حدود 2 سال قبل از دادگاه انقلاب برگه تبرئه‌ام صادر شد و بعد از آن هم قاضی گفت شما دیگر لازم نیست پیگیری کنید چون وقتی تبرئه شده‌اید همه آن اتهام‌ها و محدودیت‌ها رفع می‌شود. اما متاسفانه در عمل مشکلم رفع نشده است.

درخشانی پیش از سی‌‌و‌یکمین جشنواره موسیقی فجر (بهمن 1394) در داخل کشور ممنوع الکار بود اما با صدور مجوزهای لازم در این جشنواره روی صحنه رفت و طبق گفته مسئولان وقت، قرار بود از آن تاریخ به بعد اجازه فعالیت داشته باشد اما تاکنون مجوز فعالیتش صادر نشده است. درخشانی درباره این موضوع گفت: قرار بود همراه با صدور مجوزهای لازم و حضور در جشنواره فجر سال 1394 دیگر مشکلی برای اجرایم در ایران وجود نداشته باشد منتهی در عمل این اتفاق نیفتاد. این در حالی است که فقط مجوز انتشار آلبوم‌ام صادر شد و بعد از گذشت سه سال هنوز مجوز برگزاری کنسرت در استان‌های مختلف ایران را به من نداده‌اند.

وی در ادامه افزود: من قصد داشتم در شهرستان‌ها کنسرت برگزار کنم و سال گذشته نیز برای اجرا در چند شهرستان اقدام کردم اما هیچ‌کدام از مسئولان آن شهرستان‌ها مجوزی ندادند و گفتند در گذشته نامه‌ای درباره ممنوع‌الکاری شما به ما رسیده و پس از آن دیگر نامه‌ای مبنی بر رفع ممنوع‌الکاری‌تان برای اجرای کنسرت دریافت نکرده‌ایم و تا زمانی که نامه جدیدی دریافت نکنیم؛ نامه قبلی به قوت خود پابرجاست.

این آهنگساز و نوازنده تار همچنین عنوان کرد: در این سه سال بعد از اجرا در جشنواره موسیقی فجر نمی‌توانستم اجرایی داشته باشم چون مجوزی دریافت نمی‌کردم. البته به من گفتند می‌توانم در تهران اجرا داشته باشم؛ منتهی من قصد داشتم در شهرستان‌ها نیز کنسرت برگزار کنم. در واقع اگر قرار باشد فقط یک اجرا در تهران روی صحنه ببرم و به دلیل همان نامه قدیمی اجازه اجرا در شهرستان‌ها را نداشته باشم از خیر اجرا در تهران نیز می‌گذرم. در هر صورت من در هفته‌های آینده به ایران خواهم آمد تا یکبار دیگر این ماجرا را پیگیری کنم و ببینم این بار موفق خواهم شد مجوز بگیرم یا نه.

این آهنگساز و نوازنده تار در مورد اجرایش در جشنواره موسیقی فجر نیز گفت: برای خود من هم در آن زمان سوال بود که چطور مجوز اجرا در جشنواره موسیقی فجر را به من دادند اما بعد این اتفاق نیفتاد و این سوال را از خود دست‌اندرکاران پرسیدم که گفتند اجرا در جشنواره یک اجرای موردی بوده است. البته این را بگویم که همیشه گفته‌اند هیچ مشکلی برای اجرای شما وجود ندارد اما در عمل مجوزی صادر نمی‌شود و کاری اتفاق نمی‌افتد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
انصاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
0
حرف با عمل را خردمند میزند.
امیدواریم مشکل ایشان حل شود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین