کد خبر: ۴۴۹۴۲
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۱

تیم عراقی ها برای مذاکرات ایران و آمریکا مشخص شد

آفتاب‌‌نیوز : رئیس جمهوری عراق درمورد مذاکرات ایران و آمریکا درمورد عراق نیز گفته است که  این مذاکرات به زودی در بغداد برگزار می شود. وی این گفته ها را که  این دیداربه معنای دخالت درامور داخلی عراق محسوب می شود رد کرده است .سید عبدالعزیز حکیم رئیس فراکسیون اکثریت پارلمانی عراق اخیرا پس از زلمای خلیل زاد سفیر آمریکا در عراق از مقامات ایران درخواست کرده بود برای حل مشکلات عراق با آمریکا گفتگو کنند.

پیشتر زلماي خليل زاد سفیرايالات متحده آمريكا در عراق اغلام كرده بود که مذاکرات میان ایران و آمریکا كه قرار بود درباره مسايل عراق باشد پس از تشکیل دولت جدید عراق انجام خواهد شد، تا گفته نشود که ما و ایران بر ضد عراق توطئه می کنیم. به گفته آقاي خليل زاد واشينگتن در انتظار تشکیل دولت عراق به سر می برد تا زمان مذاکرات واشينگتن تهران مشخص شود.وي دليل اين تاخير را خاموش كردن بهانه مخلفان دانسته تا آنها گویند آمریکا و ایران علیه عراق توطئه چینی کرده اند و این مذاکرات به دور از هر گونه شک و ترید انجام شود.



از سوي ديگر "سيد عبدالعزيز حكيم" رئيس مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق نيز كه پيشتر ايران به انجام اين مذاكره دعوت كرده بود گفته است كه ايران و آمريكا، مشكلات زیادی با يكديگر دارند.
آقاي حكيم مي گويد واقعيت اين است كه ايران و آمريكا مشكلاتي با يكديگر دارند و با هم تبادل اتهام مي‌‏كنند.
وي گفته كه حمايت ديرينه ايران از عراقي‌‏ها معروف است و اين كشور اكنون به كشوري مهم در منطقه تبديل شده كه نقش برجسته‌‏اي در پشتيباني از ملت عراق دارد.

پيشتر حسن كاظمي فمي كاردار ايران در بغداد ابراز اطمينان كرده بود كه مذاكرات تهران و واشينگتن انجام خواهد شد.سفير آمريكا در عراق نيز ابراز اميدواري كرده كه مذاكرات به زودي انجام خواهد شد. وی هرگونه ارتباط کشورش با وخامت اوضاع امنیتی درشهر نجف را تكذيب كرده و گفته كه آنچه که در نجف اتفاق افتاد به معنای این نیست که ما برای ایران پیام فرستاده ایم.وي همچنين برگزاي مانور نظامي ايران در آبهاي خليج فارس و درياي عمان را با برگزاري مذاكرات پيش رو بي ارتباط دانسته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین