کد خبر: ۴۴۹۴۵
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۰

رایزنی ایران با کشورهای منطقه خلیج فارس

آفتاب‌‌نیوز : چرا که او در شرایطی عازم منطقه شده که از یک سو تنها کمتر از دو هفته به پایان مهلت زمانی شورای امنیت به ایران برای تعلیق فعالیتهای هسته ای باقی است  و از سوی دیگر آمریکا تلاش دارد مانور  نظامی ایران که به تازگی در منطقه خلیج فارس بر گزار شد موجب  نگرانیها  کشورهای منطقه کند.از همین رو می توان از سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی به منطقه با دو هدف اطمینان از همراهی آنها با ایران در صورت اتخاذ تصمیمات احتمالی اعضای شورای امنیت سازمان ملل در مورد ایران و رفع نگرانی های آنها از رزمایش اخیر یاد کرد.

همچنین می توان حضور معاون وزیر امور خارجه آمریکا در منطقه را که برای گفتگو با مقامات این کشورها صورت گرفته است را یکی دیگر از دلایل سفر لاریجانی به منطقه دانست .

اما به هر حال به گفته يك مقام مسوول موضوع هسته‌يي از محورهاي مهم رايزني‌ها ی سفرهاي منطقه‌يي دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران به كشورهاي حاشيه‌نشين خليج فارس است.

تاكنون اين سفرها فقط دو كشور عمان و قطر را در بر گرفته است، با این وجود احتمال انجام سفر لاريجاني به كشورهای ديگري پس از قطر بعيد نیست .

دبير شوراي عالي امنيت ملي  پس از پايان سفرش به عمان، برای ديداري يك روزه از قطر ومذاكره با مقامات آن كشور عازم دوحه شد.سفری که به گفته مقامات قطردر راستاي تلاش‌هاي این کشور براي حل مسالمت‌آميز مساله‌ي هسته‌يي 
ایران است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین