کد خبر: ۴۴۹۴۸
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۵ - ۲۱:۵۵

تغییر نکردن ساعت ها در ایران از نگاه نیویورک تایمز

آفتاب‌‌نیوز : این روزنامه در گزارشی در همین خصوص نوشته که برای اولین بار در طول 15 سال گذشته دولت به صورت غیر منتظره ای اعلام کرده است که قصد ندارد ساعات رسمی کشور را تغییر داده و دلیل این تصمیم گیری بنا به اعلام «غلامحسین الهام» سخنگوی دولت ایران، این بوده است که تغییر ساعت هیچ صرفه جویی در مصرف انرژی در سال های گذشته نداشته است.
نیویورک تایمز می نویسد که کارشناسان انرژی با انتقاد از استدلال دولت پیش بینی کرده اند که این تصمیم در حدود 3/3 میلیارد دلار هزینه اضافی در زمینه انرژی به دولت تحمیل خواهد کرد.
این روزنامه امریکایی همچنین نوشته است عدم تغییر ساعت باعث نگرانی و سردرگمی مردم در ایران شده است. بسیاری از کسانی که به خارج از ایران مسافرت می کنند پروازهای خود را از دست داده اند، کارمندان دولت دیر به سر کار خود می رسند و تجاری که با کمپانی های خارجی کار می کنند باید اختلاف ساعت را مجددا محاسبه کنند.
بسیاری از والدین که شاغل هستند با تغییر ساعت آغاز به کار مدارس با مشکلات بسیاری مواجه شده اند این روزنامه امریکایی در ادامه گزارش خود با اشاره به جمله ای از پرویز کاظمی وزیر رفاه و امور اجتماعی، که گفته بود دولت در هنگام تصمیم گیری به فکر 20 میلیون کشاورزی بوده که تغییر ساعت هیچ تاثیری بر زندگی آنها نداشته، نوشته است: مخالفان این تصمیم گیری به این موضوع اشاره کرده اند که دولت با این کار مزایایی که تغییر ساعت برای 18 میلیون دانش آموز و سایر کارمندان داشته را نادیده گرفته است.
نیویورک تایمز در ادامه به این موضوع پرداخته است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رژیم شاهنشاهی چندین سال برنامه تغییر ساعت ها را اجرا کرده بود ولی بعد از اعتراض روحانیون نسبت به این که این کار باعث تغییر وقت شرعی می شود و ضد اسلامی است، به این کار خاتمه داد ولی مجددا در سال 1991 به دلیل این که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود آن را اجرا نمود.
این روزنامه امریکایی در انتهای گزارش خود با اشاره به اظهارات تعدادی از منتقدین این طرح که آن را کاری غیر کارشناسی دانسته اند نوشته است تعدادی از نمایندگان مجلس این تصمیم را عجولانه دانسته اند ولی به این دلیل با این تصمیم گیری مخالفت نکرده اند که از رویارویی دیگری با دولت پرهیز کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین