کد خبر: ۴۴۹۴۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶

انسان چه زمانی از خاک ایران به فضا اعزام خواهد شد؟

معاون سازمان فضایی در خصوص ماهواره‌هایی که در نوبت پرتاب هستند و اعزام انسان به فضا از خاک ایران توضیحاتی را ارائه داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدهمایون صدر معاون سازمان فضایی ایران صبح امروز در مراسم امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین این سازمان و شرکت ملی پست با اشاره به پرتاب ماهواره‌های مختلف در طی سال‌های گذشته اظهار کرد: اتفاقات خوبی در خصوص اتمام پروژه‌های مختلف فضایی در سال گذشته رخ داده و پروژه ماهواره‌ای شریف سِت تحت عنوان ماهواره دوستی مجوزهای لازم را اخذ کرده است. 
 
وی بیان کرد: ماهواره دانشجویان امیرکبیر تا آخر خرداد ماه امسال آماده می‌شود و همچنین ماهواره ناهید ۱ به وسیله پژوهشگاه فضایی ایران در ۶ ماهه اول سال به اتمام خواهد رسید و پروژه ناهید ۲ نیز قراردادش با پژوهشگاه فضایی به امضاء رسیده است. 
 
صدر عنوان کرد: بزرگترین پروژه ماهواره‌ای کشور تحت عنوان پارس ۱ با همکاری ۵ دانشگاه آغاز شده و کار فاز طراحی مقدماتی آن از طریق کنسرسیوم این پروژه ادامه پیدا می‌کند. 
 
وی یادآور شد: پروژه پرتاب انسان به فضا یک بحث و قرار گرفتن انسان در مدار مطلب دیگری است، اما بطور کلی پروژه در مدار قرار دادن انسان در حدود ۲۰ میلیارد دلار هزینه می‌برد و این کار در صورتی اتفاق می‌افتد که کلیه زیرساخت‌های کشور توسعه پیدا کرده باشند که در این صورت نیاز به ۲۰ سال بازسازی و توسعه تکنولوژی و زیرساخت‌های کشور است. 
منبع: باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
0
0
سلام. تا جایی گفتند و ما شنیدیم، ماهواره شریف ست آماده پرتاب بود و در آخرین مرحله پرتاب آن لغو شد؛ تازه میگویید مجوزهای لازم اخذ شده؟!
قلم فرانسه
|
Turkey
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
1
0
انسان را نمی دانم ولی یاد دارم در دولت پیشین یک میمون به فضا فرستادند! البته از سرنوشتش کسی خبر ندارد!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین