کد خبر: ۴۴۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۹

ایران قلب اقتصاد جهانی را نمی بندد

آفتاب‌‌نیوز : در تازه ترین موضع گیری منوچهر متکی وزیر امور خارجه ایران اعلام کرده است که ایران تنگه هرمز را مسدود نخواهد کرد.ایران و عمان بر این تنگه مهم حاکمیت دارند .

 پیش از منوچهر متکی  نیز یکی از مقامات ایران از احتمال مسدود کردن آن از سوی ایران در صورت مواجه شدن با تحریم های شورای امنیت سخن گفته بود اما این موضوع با واکنشهای داخلی و خارجی بسیاری روبه رو شد به طوری که اظهار نظر فوق از سوی مقامات مسوول در پرونده هسته ای ایران تعدیل شد. درجریان برگزاری مانور بزرگ نظامی ایران در آبهای خلیج  فارس، عمليات آبي خاكي نیز در جزاير مشرف به تنگه استراتژيكي و حساس هرمز با موفقيت اجرا شد.

در جريان اين عمليات نيروهاي دشمن فرضي كه قصد تصرف جزيره مشرف به تنگه هرمز را داشتند با مقابله سريع تكاوران‌نيروي دريايي سپاه ، ارتش و نيروهاي بسيجي، مواجه و ناكام ماندند.
با وجود توانمندی ایران، وزیر خارجه ایران درگفت‌و‌گو با روزنامه‌ي سوييسي "برنر سايتونگ" گفته است: ما معتقديم كه عرضه‌ مطمئن انرژي براي كل جهان بسيار مهم است و ما به تعهداتي كه با كشورهاي مختلف در زمينه‌ي صدور نفت داريم، پايبند خواهيم ماند.

او همچنین گفته که  مسير عبور تانكرهاي نفت در خليج فارس مسدود نخواهد شد، ضمن آنكه كشور ما مدت 27 سال است كه تحت تحريم‌هاي مختلف آمريكا قرار دارد و امروز نيز ايرانيان به خوبي آموخته‌اند كه چگونه با تحريم درست برخورد كنند.

به گفته وزير امور خارجه‌ ایران تهران هشياري‌ اش را همواره در منطقه و در برابر آمريكا و هم‌چنين رژيم صهيونيستي حفظ مي‌كند؛ ضمن آن‌كه در هيچ برهه‌اي از تاريخ هم‌چون امروز نفرت نسبت به آمريكا به ويژه از سوي مسلمانان تا اين حد بالا نبوده است و لذا آمريكايي‌ها نمي‌توانند حمله‌ي نظامي ديگري در منطقه انجام دهند. 

کارشناسان می گویند مسدود شدن تنگه هرمز پس از 30 روز رشد ناخالص ملی آمریکا را 7 درصد کاهش خواهد داد و این مسئله ضربه‌ای فوق العاده به آمریکا خواهد زد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین