کد خبر: ۴۴۹۷۱۰
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

اجرای نمایش «تو مثل طوطی» در تئاتر کانون، تخفیف ویژه‌ی یک نمایش برای جانبازان اعصاب و روان،«اگزما» در راه جشنواره فیلم شهر و ... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
آفتاب‌‌نیوز :
طبق گزارش رسیده، نمایش «تو مثل طوطی» به نویسندگی و کارگردانی آرین ناصری‌مهر و امیرحسین انصافی از روز 16 خرداد بر روی صحنه مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌رود.

این نمایش که برگرفته از یکی داستان‌های مثنوی است در ماه‌های خرداد و تیر در سالن گلستان این مرکز اجرا می‌شود.

«تو مثل طوطی» قصه‌ خانواده‌ای است که مادر و پدر شاغل هستند تا این‌که مادر برای انجام ماموریتی به سفر می‌رود و پدر، مسوولیت فرزند را بر عهده می‌گیرد و در این راه با هم به دنیای شگفت‌انگیز قصه‌های مثنوی سفر می‌کنند و مشابه خود را در این سفر باز می‌یابند...

بازیگران این نمایش امیرحسین انصافی، آرین ناصری‌مهر و یاسمن‌سادات رادمنش هستند و آهنگ‌سازی آن بر عهده امیرحسین انصافی است.

بر همین اساس، منیر مولوی‌زاده، شیدا صفوی، علیرضا حسین‌پور و پانته‌آ صفامنش سازندگان عروسک‌های این نمایش‌اند و اجرای دکور، صحنه و لباس را هانیه زحمتکش و الهه میرزایی بر عهده داشته‌اند.  

همچنین سمیرا انصافی به عنوان عکاس و مهدی سراج، پیام رضایی و مهرنوش دلیری به عنوان مدیران صحنه با این نمایش همراهی می‌کنند.

موسیقی این اثر که از جدیدترین تولیدات اداره کل سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، به صورت زنده اجرا می‌شود.

«تو مثل طوطی» همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت 17:30 برای عموم علاقه‌مندان و صبح‌ها ویژه مهدکودک‌ها با هماهنگی قبلی به نمایش گذاشته می‌شود.

تخفیف ویژه‌ی یک نمایش برای جانبازان اعصاب و روان 

بلیت نمایش "خواب آلودگی" به نویسندگی احسان بیات‌فر و کارگردانی سهیل پورجعفرکه این روزهاساعت 17:30 در تماشاخانه استاد مشایخی به روی صحنه می رود در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 11 و 12 خرداد ماه با 75 درصد تخفیف جهت حمایت از جانبازان اعصاب و روان به علاقه مندان به تماشای این نمایش ارایه می‌گردد.

نمایش «وَقایع اِتفاقیه مَفقود الپدر» در پردیس تئاتر به روی صحنه می‌رود

نمایش «وَقایع اِتفاقیه مَفقود الپدر» به نویسندگی حسین آشوری و کارگردانی مریم جلیلی  دوباره  روی صحنه می‌رود.

از ۱۶ خرداد ماه هر شب ساعت ۲۱:۳۰ در پردیس تیاتر تهران سالن استاد مشایخی میزبان علاقه مندان خواهد بود.

در خلاصه این نمایش آمده است که در کشاکش انقلاب مشروطه زندگی، عشق و آینده دختر خدمتکاری به نام نرگس فدای سرپرستی کودکی سر راه مانده می‌شود.

مهری زندی، سپیده دستینه، سپهر سلیمی، هیراد محمدی، داوود پژمان فر، الهام معارفی و محمد علی میر قربانی به ایفای نقش می پردازند. عوامل دیگر عبارتند از: سحر صنیعی (مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه)، آنیتا پاسبانی (دستیار کارگردان)، مریم جلیلی(طراح صحنه و لباس)، علی نمازی(موسیقی)، انیتا پاسبانی و محمد آشوری(طراح و اجرای گریم)، رامین پهلوان حسینی(طراح پوستر و بروشور)، سارا خوب بخت(مدیر صحنه)می‌باشند.

نمایش «وَقایع اِتفاقیه مَفقود الپدر» از ۱۶ خرداد ماه افتتاح و تا ۱۹ تیرماه هر شب ساعت ۲۱:۳۰ واقع در پردیس تیاتر اجرا می‌شود. ید.

چهره‌های فرهنگی و ورزشی به تماشای آثار تماشاخانه ایرانشهر نشستند

تماشاخانه ایرانشهر طی روزهای گذشته میزبان چهره‌های مختلف فرهنگی و ورزشی بود که در سالن‌های دکتر ناظرزاده کرمانی و استاد سمندریان حضور پیدا کردند.

نمایش‌های «مطرب» به کارگردانی بهزاد فراهانی و «دیگری» به کارگردانی بهاره رهنما در سالن استاد سمندریان و «مروارید» به کارگردانی قطب‌الدین صادقی و «نماینده ملت» به کارگردانی مجید مظفری در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی طی چند اجرای اخیر چهره‌های مختلف فرهنگی و ورزشی شدند.

داوود میرباقری، فریدون جیرانی، عبدالله اسکندری، اصغر همت، محمود عزیزی، اتابک نادری، تهمینه میلانی، شهرام گیل‌آبادی، مسعود فروتن، عادل بزدوده، شبنم فرشاد جو، نیوشا ضیغمی، محمد رسول صادقی، یکتا ناصر، امیر پوریا، خسرو احمدی، حمید نعیمی، عزت مهرآوران، لیلی رشیدی، هایده حائری، احترام برومند، محمد نیک‌بین، پریسا مقتدی، سیاوش چراغی پور، منوچهر هادی، آتش تقی پور، روح‌الله جعفری، امیرحسین قهرایی، شیرین یزدان بخش، مریم کاظمی، السا فیروز آذر، تینا آخوند تبار، لیلا بلوکات، علیرضا رئیس دانا، کیوان نخعی، محمدعلی ساربان، مرجانه گلچین، علی شمس، تینا پاکروان، عباس غفاری، محسن مسلمان، مهدی طارمی، فرزانه نشاط خواه جمشید جهان زاده، به تماشای این آثار نمایشی نشستند.

«اگزما» در راه ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر

نسخه نهایی فیلم سینمایی «اگزما» به کارگردانی مهران مهدویان برای حضور در ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

«اگزما» نخستین تجربه کارگردانی مهران مهدویان است که نسخه نهایی آن در روزهای گذشته برای حضور در ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر به دبیرخانه ارسال شده است. پروانه نمایش این فیلم  اواخر سال ٩٥ صادر شد و اکنون در نوبت اکران در گروه هنر و تجربه قرار دارد.

«اگزما» سال گذشته در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و در بخش هنر و تجربه به نمایش درآمد و مورد استقبال واقع شد و در حال حاضر هم مقدمات حضور این فیلم در جشنواره های خارجی در حال انجام است و مذاکراتی برای پخش بین المللی آن صورت گرفته که بزودی قطعی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در فیلم سینمایی «اگزما» که مهدویان فیلمنامه آن را نیز نوشته است، شیوا مکی نیان، دیبا زاهدی، حسام محمودی، کریم امینی، کمیل علیپور و نادر فلاح به ایفای نقش پرداخته اند

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: رویا در تلاش است زندگی خود را در آرامش نگه دارد، از طرفی نمی خواهد شوهرش از گذشته اش با خبر شود. او در این مسیر با مشکلاتی مواجه می‌شود.

اسامی کامل عوامل فیلم سینمایی «اگزما» عبارتند از نویسنده و کارگردان: مهران مهدویان، تهیه کنندگان: علی یازرلو - علی فاتحی، مشاور کارگردان: محسن قرایی، مدیر فیلمبرداری: احسان اسکندری، مدیر صدابرداری: سعید بجنوردی، طراحی و ترکیب صدا: بهروز معاونیان، طراح چهره پردازی: محمود دهقانی، طراح لباس: مجید مظفری، طراح صحنه: زهرا محبی، تدوین: مهران مهدویان، موسیقی: علیرضا جمالی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: مسعود جورسرا، مدیر تولید: محمود ناقل، منشی صحنه: آوا بالاور و مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی: میثم محمدی.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین