کد خبر: ۴۴۹۷۳
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۵ - ۲۱:۵۵

واکنش امریکا به خبر نیویورکر

آفتاب‌‌نیوز : بیل فریست که پس از دیداری با سرگی ایوانف وزیر امور خارجه روسیه در یک گفت و گوی خبری با روزنامه نگاران سخن می گفت تاکید کرد: «خبرهایی که در روزهای اخیر در نشریات امریکایی درباره طرح ریزی یک اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران انتشار یافته، بیش از حد اغراق آمیز است».

وی این سخنان را در پاسخ به روزنامه نگارانی که از وی درباره اعتبار خبر نشریه نیویورکر پرسیده بودند، ابراز داشت.

در مقاله ای که نیویورکر از سیمور هرش روزنامه نگار جنجالی به چاپ رسانده، آمده است که هیات حاکمه امریکا در تدارک حملات گسترده هوایی به تاسیسات هسته ای ایران است که در این حملات حتی کابرد بمب های هسته ای کنترل شده برای نابودی مراکز هسته ای زیرزمینی مد نظر قرار دارد.

این در حالی است که بیل فریست که از سناتورهای بلندپایه امریکا است و امکان ندارد از یک طرح نظامی با چنین اهمیتی بی اطلاع باشد، خبرهای مربوطه را کاملا رد نکرد و تنها به سخنان تند علیه ایران اکتفا کرد.

وی مدعی شد ایران مفاد پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای را نقض می کند و حدود 20 سال است که برنامه ای پنهانی برای دست یابی به سلاح هسته ای را در پیش گرفته است.

جک استرا وزیر امور خارجه بریتانیا نیز روز گذشته خبر نیویورکر را کاملا «مهمل» نامیده و آن را تکذیب کرد. وی گفت این گونه خبرها فقط به انتقادات شدید علیه تیم رهبری بوش در امریکا منجر شده است.

سناتور بیل فریست گفت: «دست یابی ایران به سلاح هسته ای به نفع هیچ کس در این کشور نیست. در حال حاضر مساله پیشاروی شورای امنیت سازمان ملل قرار دارد. ما برای متوقف کردن اقدامات خطرناک ایران، به ادعای وی، به همکاری خود با روسیه و با توسل به تمام راهکارهای دیپلماتیک ادامه خواهیم داد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین