کد خبر: ۴۴۹۸۸۰
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰

لبنان سومین کشور مصرف‌کننده سیگار در جهان

بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت لبنان با میانگین مصرف سالانه 3 هزار نخ سیگار به ازای هر فرد سیگاری، رتبه سوم جهان را در این زمینه دارد. حدود یک چهارم مردم این کشور نیز سیگار می کشند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش روز پنجشنبه شبکه تلویزیونی «المنار»، «ریما بدران» مسئول بخش سلامت روانی شورای اسلامی سلامت با اشاره به آمار سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: از بین چهار و نیم میلیون جمعیت لبنان، یک میلیون و دویست و سی هزار نفر سیگاری هستند و از هر پنج سیگاری یک نفر به خاطر مصرف دخانیات جان خود را از دست می دهد.

وی افزود: بیماری های قلبی و سکته قلبی، انسداد شرایین ناشی از ماده نیکوتین، سرطان ریه، سرطان دهان، پیری زودرس از عواقب مصرف دخانیات است. 

کشت تنباکو یکی از مهمترین محصولات کشاورزی لبنان است و مصرف قلیان در بین قشرهای مختلف لبنان از جمله زنان رواج بالایی دارد. 

سازمان جهانی بهداشت با هدف افزایش آگاهی بخشی به مردم درباره آثار زیان بار مصرف دخانیات به ویژه تنباکو، تاریخ 31 مه (10 خرداد) را به عنوان روز جهانی مبارزه با دخانیات تعیین کرده است. 

در این روز افراد سیگاری تشویق می شوند تا به مدت 24 ساعت از مصرف انواع دخانیات خودداری کنند. 

سالانه 6 میلیون نفر در دنیا به خاطر مصرف انواع و اقسام دخانیات جان خود را از دست می دهند که 80 درصد از آن متعلق به کشورهای در حال توسعه است. 

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین