کد خبر: ۴۵۰۳۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵

ابهام درباره انفجار شیراز

علت وقوع انفجار بامداد شنبه هنوز مشخص نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
با گذشت بیش از 14 ساعت از وقوع انفجاری مهیب در یک فروشگاه در شمال شرقی شیراز هنوز علت اصلی و قطعی انفجار مشخص نشده است.

ساعت 45 دقیقه بامداد شنبه 13 خرداد، وقوع انفجاری مهیب در فروشگاهی واقع در طبقه همکف ساختمان فرهاد در بلوار نصر و در نزدیکی شهرک سعدی، خواب را از چشمان شهروندان شیراز ربود.

مدیرعامل آتش‌نشانی شیراز اعلام کرده بود که به فاصله 3 دقیقه بعد از وقوع این حادثه، اولین اکیپ آتش نشانی در محل حادثه حاضر بوده است.

محمد فرخ‌زاده که خود در اولین ساعت وقوع حادثه در صحنه حضور داشت، به خبرنگاران گفت: آتش‌نشانان براساس پروتکل‌ موجود ابتدا به ایمن‌سازی محیط و تخلیه ساکنان هشت واحد مسکونی فوقانی ساختمانی که فروشگاه یاد شده زیر آن قرار داشت پرداختند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان فارس نیز با بیان اینکه در دقایق ابتدایی وقوع حادثه، آمبولانس‌ها و امدادگران اورژانس به محل اعزام شده بودند، گفت: در نهایت 10 دستگاه آمبولانس به اتفاق نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

محمدرضا عالی‌منش در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد که در این حادثه 17 نفر مصدوم شدید وجود داشت که به بیمارستان‌های شهید فقیهی و چمران اعزام شدند و حدود 21 نفر نیز درمان‌های سرپایی را دریافت کردند.

به گزارش ایسنا، علی‌رغم انتشار اخباری مبنی بر مشخص شدن علت حادثه، تاکنون هیچ خبر رسمی در این مورد منتشر نشده است.

مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی شیراز در این خصوص به ایسنا گفت: پس از اطفاء حریق و انجام کار تجسس با استفاده از سگ‌های زنده‌یاب، محل ایمن‌سازی و کار کارشناسی صحنه حادثه آغاز شد.

غلامی گفت: کارشناسان آتش‌نشانی شیراز تمام زوایا و ابعاد حادثه را مورد بررسی قرار داده‌اند اما هنوز نظر رسمی کارشناسان در این خصوص اعلام نشده است.

وی از رسانه‌ها درخواست کرد که انتشار اخبار در این خصوص را تنها از طریق مراجع و مقامات رسمی و دستگاه‌های ذیربط دنبال کنند.

به گزارش ایسنا، دادستان شیراز نیز امروز از اختصاص شعبه‌ای ویژه برای بررسی علت وقوع این حادثه خبر داده است.

علی صالحی با اشاره به مصدومیت 16 نفر در این حادثه و انتقال آنان به بیمارستان، از تداوم بررسی‌ها برای مشخص شدن علت اصلی وقوع حادثه خبر داده است.

گزارش ایسنا حاکی است که خبرگزاری پلیس در خبری محل انفجار را پارکینگ هایپر مارکت اعلام و اضافه کرده است که این حادثه 15 مجروح داشت.

پایگاه خبری پلیس در خبر خود، حال عمومی تمام مصدومان را خوب گزارش کرده است حال آنکه در خبری به نقل از دادستان شیراز، حال 2 مصدوم وخیم اعلام شده بود.

پلیس در خبر خود با استناد به نظر کارشناسان، علت وقوع حادثه را عدم رعايت اصول ايمني و وجود مواد اشتعال زا در فروشگاه اعلام کرده است! حال آنکه هنوز آتش‌نشانی شیراز به‌‌عنوان مرجع کارشناسی، موضوع را در دست بررسی می‌داند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین