کد خبر: ۴۵۰۴۴۶
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

عبدالله عبدالله: اگر استعفا موثر واقع می‌شد، استعفا می‌دادم

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در پی اعتراضات مردم برای استعفای وی و رئیس جمهوری افغانستان از سمت های خویش متعاقب حمله خونین کابل گفت که اگر استعفا موثر واقع می شد، کناره گیری می کردم.
آفتاب‌‌نیوز :
«عبدالله عبدالله» رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان پس از انفجارهای انتحاری در مراسم تشیع جنازه روز گذشته در کابل در یک نشست خبری حضور یافت.

عبدالله در این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفت که اگر استعفای وی موثر واقع می‌شد، استعفا می داد.

وی در عین حال تاکید کرد: اگر ما درد و رنج مردم را درک نکنیم، حق نداریم در این جایگاه بمانیم، ما به عنوان رهبران کشور مسئولیت هایی داریم که شامل تامین امنیت برای مردم می‌شود.

این اظهارات عبدالله در حالی مطرح می شود که استعفای وی  و «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان از خواست های اساسی معترضان چند روز گذشته در کابل بوده است.

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان همچنین به شدت از کسانی که معترضان را به گلوله بستند، انتقاد کرد و گفت: حمله به معترضان در تظاهرات مسالمت آمیز قابل بخشش نیست و قطعا بی پاسخ نمی‌ماند.

به گزارش مهر به نقل از خامه پرس، وی با بیان اینکه به زودی تحقیقات در این زمینه آغاز می شود، گفت: من این اطمینان را به مردم می دهم که با مقامات امنیتی که غفلت کردند و دستور شلیک به معترضان را داده اند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

لازم به ذکر است که پس از حمله خونین چهارشنبه گذشته در کابل که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۴۰۰ تن شد، مردم افغانستان دست به اعتراضات گسترده ای زدند و خواستار استعفای مقامات این کشور از جمله غنی و عبدالله شدند، این تظاهرات اما به خشونت کشده شد و طی درگیری نیروهای امنیتی افغانستانبا مردم ۷ نفر کشته و ۲۰ نفر نیز زخمی شدند.

روز گذشته نیز ۳ انفجار پیاپی در مراسم تشییع جنازه یکی از متعرضان کابل صورت گرفت که منجر به کشته شدن ۷ نفر و زخمی شدن ۱۰۰ تن دیگر شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین