کد خبر: ۴۵۰۸۴
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۵ - ۱۱:۴۸
در نشست هفتگی شهر کتاب مركزي

محمد حقوقی و ضیاء موحد در نشست «سعدی و منتقدان او» سخنراني مي كنند

آفتاب‌‌نیوز : نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه شنبه بیست و نهم فروردین ماه و در آستانه روز بزرگداشت سعدی شیرازی با عنوان " سعدی و منتقدان او " برگزار می شود .
این نشست با حضور محمد حقوقی و ضیاء موحد، تشکیل و آراء منتقدانی چون : ادوارد براون ، هائری ماسه، علی اصغر طالقانی، تقی رفعت، علی دشتی، نیما یوشیج، احمد شاملو و ... در باب آثار سعدی ارزیابی می شود .
درباره سخن سرای بلند آوازه زبان پارسی، سعدی شیرازی و آفرینش های ارزشمند او، آثار گوناگونی پدید آمده است. گذشته از اختلافات فراوانی که درباره زندگی و اندیشه سعدی وجود دارد، برخی از نویسندگان نیز، درباره سعدی و آثار او داوری هایی کرده اند که نیاز به نقد و بررسی دارد.
اين نشست روز سه شنبه 29 فروردين، ساعت 17 در شهر کتاب هنر و ادبيات تهران واقع در خيابان حافظ ، نبش زرتشت شمالي برپا مي شود. 
گفتني است نشست قبل در آستانه روز بزرگداشت عطار نيشابوري، با عنوان "از عطار تا مولانا" برگزار شد. اين نشست ادبي باحضور "مهدي محبتي" و "محمود فتوحي" درباره اين دو قطب عرفان و ادب فارسي تشكيل شد و سخنرانان در اين نشست درباره "انديشه‌هاي فريدالدين عطار نيشابوري و مولانا جلالدين بلخي از نگاه تطبيقي"، "نقد و مقايسه ديدگاه‌هاي ادبي عطار و مولانا" و "نماد و تمثيل در شعر عطار و مولانا به ايراد سخن پرداخته و بحث و گفتگو كردند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین