کد خبر: ۴۵۱۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱

به مبتذل‌ترین موسیقی روی می‌آورند اما به شجریان توهین می‌کنند

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جریان مقابل اصلاح‌طلبان در انتخابات از سوءاستفاده از امام رضا (ع) کار خود را شروع کرد و نهایتا به مبتذل‌ترین موسیقی روی‌ آورد؛ در حالی که به محمدرضا شجریان توهین می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی در همایش مطالبات اصلاحات از دولت اعتدال که عصر سه‌شنبه به همت حزب مردم‌سالاری در هتل المپیک برگزار شد، گفت: اعتدال گفتمان نیست بلکه یک خط مشی است و این خط مشی هم به دلیل افراطی‌گری‌ها در جامعه به عنوان خط مشی انتخابی اکثریت قریب به اتفاق عقلای جامعه پذیرفته شده است. اصلاح‌طلبان و بخش قابل توجهی از اصولگرایان به این خط مشی پیوستند که آقای روحانی و دولتشان محصول ائتلاف این دو جریان است.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: سیدمحمد خاتمی اکنون به عنوان منادی اصلاحات و آقای روحانی به عنوان منادی اعتدال تفاوت زیادی با هم ندارند؛ کمااین‌که آقای ناطق نوری هم اصولگرای معتدلی است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: در حال حاضر انتظار از دولت دوازدهم در حوزه فرهنگ پایبندی به قول و قرارها و عهد و پیمان‌هاست، چون ما با مشکل عهدشکنی مواجه هستیم و افراد خیلی راحت از کنار پیمان‌ها عبور می‌کنند.

مازنی یادآور شد: آقای روحانی از سال ۹۲ تا ۹۶ و در برنامه‌های تبلیغاتی خود قول‌هایی داده‌اند که در چارچوب مطالبات مردم بود و در ادامه باید در همین راستا حرکت کنند و تعهدات خود را فراموش نکنند. بنابراین مهم‌ترین خواسته فرهنگی این است که ایشان از شعارهای خود عقب ننشینند.

این نماینده مجلس با اشاره به حوادث اخیر در انتخابات هیات‌رییسه مجلس اظهار کرد: اخیرا در ائتلاف‌های شکل گرفته در مجلس شاهد بی‌توجهی به زنان و اقوام و اقلیت‌های مذهبی بودیم و نوعی کج‌سلیقگی باعث شد تماس‌هایی برقرار شود و درخواست‌هایی صورت بگیرد که راه ورود آنها به هیات رییسه بسته شود و این عهدشکنی است.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان این که آقای روحانی گفته‌اند می‌خواهند حقوق شهروندی را اجرا کنند، افزود: وجود احزاب فربه از جمله مطالبات حقوق شهروندی است و بنای آقای روحانی این است که کار فرهنگی به اهل فرهنگ سپرده شود اما کار فرهنگی به سرهنگان سپرده می‌شود و اهالی فرهنگ مورد بی‌حرمتی قرار می‌گیرند و جریان مقابل اصلاحات با مبتذل‌ترین شکل وارد انتخابات شده و ضمن سوءاستفاده از امام رضا (ع) نهایتا به مبتذل‌ترین موسیقی روی می‌آورد؛ در حالی که به هنرمند والامقام، آقای شجریان توهین می‌کند.

مازنی همچنین با انتقاد از ممنوع‌التصویری سیدمحمد خاتمی ادامه داد: آقای خاتمی باید ممنوع‌التصویر باشد؛ در حالی که یک چهره فرهنگی است اما بسیاری افراد که شایسته مطرح بودن ندارند تمام شبکه‌های تلویزیون ملی را در اختیار می‌گیرند.

وی با بیان این که همه کارها و امور دست دولت نیست، تاکید کرد: برای حل مسائل باید با سایر قوا و نهادها و دستگاه‌ها همراهی شود؛ چرا که حذف یک سری شخصیت‌های موثر به هیچ وجه به صلاح نیست. شخصیتی همچون خانم رهنورد و آقای موسوی شخصیت‌های فرهنگی هستند تا شخصیت‌های سیاسی و ما انتظار داریم آقای روحانی که در شهرهای مختلف شعار رفع حصر را شنید، خواست مردم را اجرا کند و وعده‌هایش را فراموش نکند و به عهد و پیمان خود پایبند باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین