کد خبر: ۴۵۱۰۳۲
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳

رهگیری بمب‌افکن آمریکایی توسط جنگنده روسی

یک فروند جنگنده روسی روز گذشته یک بمب افکن راهبردی بی ۵۲ آمریکایی را بر فراز دریای بالتیک رهگیری و تعقیب کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 در تازه ترین حادثه که نشانگر متشنج بودن روابط آمریکا و روسیه پس از جنگ سرد است، یک فروند جنگنده روسی روز سه شنبه اقدام به رهگیری و تعقیب یک بمب افکن راهبردی بی 52 آمریکایی بر فراز دریای بالتیک کرده است. روسیه اعلام کرده است که این بمب افکن آمریکایی در نزدیکی مرزهای این کشور در حال پرواز بوده است.

یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: حضور بمب افکن آمریکایی در اروپا کمکی به کاهش تنش بین غرب و روسیه نخواهد کرد.

سامانه های دفاع هوایی روسیه حدود ساعت 10 به وقت مسکو یک فروند بمب افکن آمریکایی را که در نزدیکی مرزهای روسیه در حال پرواز بوده شناسایی کرده اند و یک فروند جنگنده سوخو 27 برای رهگیری و تعقیب آن اعزام شده است. این مطلب را وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است.

در این بیانیه آمده است: خدمه سوخو 27 فاصله ایمنی را با هواپیمای آمریکایی حفظ کرده و آن را یک فروند بمب افکن بی 52 شناسایی کرده است. جنگنده روسی این بمب افکن آمریکایی را اسکورت کرده تا از مرزهای دریایی روسیه دور شده است.

این جنگنده روسی از واحد نیروی هوایی ناوگان دریای بالتیک برای رهگیری بمب افکن آمریکایی اعزام شده است.

ارتش آمریکا نیز اعلام کرده است که بمب افکن بی 52 در حال پرواز در حریم هوایی بین المللی بوده و درباره اقدامات جنگنده روسی اظهار نظر نکرده است.

پاتریک رایدر سخنگوی نیروی هوایی آمریکا تاکید کرد: می توانیم تایید کنیم که بمب افکن بی 52 در حال عملیات در حریم هوایی بین المللی بوده و در شرایط کنونی اطلاعاتی نداریم تا درباره اقدامات جنگنده روسی مطرح کنیم.

در یک اتفاق دیگر، روسیه اعلام کرده است که یک فروند جنگنده میگ 31 این کشور یک فروند هواپیمای شناسایی نروژی را بر فراز دریای بارنتز رهگیری کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز،میخاییل اولیانوف از مقام های ارشد وزارت خارجه روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: مسکو بر این باور است که تعدادی از بمب افکن های بی 52 آمریکا اخیرا از پایگاه لوییزایانا به بریتانیا منتقل شده اند تا در مانورهای نظامی شرکت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: این واقعیت که نیروهای ناتو در حال افزایش تحرکات در نزدیکی مرزهای روسیه هستند و مانورهای نظامی گسترده ای را با حمایت بمب افکن های راهبردی آمریکا که قادر به حمل تسلیحات هسته ای هستند، انجام می دهند، کمکی به تنش زدایی در اروپا نخواهد کرد.

نیروهای آمریکایی در مانورهای نظامی مختلفی در استونی، لتونی، لیتوانی و لهستان شرکت کرده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین