کد خبر: ۴۵۱۲۰۰
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸

محکومیت حملات تروریستی تهران از سوی امارات

امارات متحده عربی حملات تروریستی صبح روز چهارشنبه در مجلس ایران و مرقد آیت‌الله خمینی (ره) را محکوم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در مورد حملات تروریستی صبح روز چهارشنبه که به کشته شدن 12 تن و مجروح شدن 42 تن انجامید گفت: ما هرگونه حمله تروریستی به هر کشور و پایتختی را به شدت محکوم می‌کنیم.

وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی در حالی حملات تروریستی در تهران و هر پایتخت دیگر را محکوم می‌کند که در هفته‌های اخیر مواضع و اظهارات خصمانه‌ای درباره ایران مطرح کرده است و به تشدید تنش میان ایران و کشورهای عربی همواره دامن زده است.

قرقاش از مخالفان روابط حسنه و همکاری میان ایران و کشورهای عربی منطقه است و با اتهام‌زنی به ایران، حمایت تهران از گروه‌های مردمی و آزادی‌بخش در فلسطین و لبنان را در چارچوب حمایت از تروریسم مطرح کرده است. در حالی که حمایت‌های مالی، لجستیکی و آموزش به تروریست‌ها از سوی عربستان، امارات و کشورهای دیگر در منطقه و جهان برای افکار عمومی دنیا امری روشن و مشخص است.

امارات در پیروی از متحد خود یعنی عربستان سعودی تلاش کرده است که ایران را به عنوان "بزرگ‌ترین حامی تروریست" در دنیا معرفی کنند.

این درحالی است که مقامات سعودی به ویژه محمدبن‌سلمان، جانشین ولیعهد عربستان حدود یک ماه پیش در اظهاراتی اعلام کرد: هیچ‌گونه نقطه مشترکی میان ما و ایران وجود ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از المنار، محمد بن‌ سلمان در ادامه مدعی شده بود: هدف اصلی ایران رسیدن به قبله مسلمانان است و ما منتظر نمی‌مانیم تا عربستان به میدان جنگ تبدیل شود، بلکه ایران را به میدان جنگ تبدیل خواهیم کرد.

هم‌چنین عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی نیز در اظهاراتی که چند ساعت قبل از حوادث تروریستی صبح روز چهارشنبه انجام شد گفته است که ایران به خاطر دخالت در امور کشورهای منطقه و حمایت از تروریست‌ها باید مجازات شود و تفکرات سیاسی ایران قابل قبول نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین