کد خبر: ۴۵۱۴۶۸
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
در پی تحریم کشورهای عربی علیه دوحه

ابوظبی مانع خروج نوزاد قطری از امارات شد

همراه با اولتیماتوم عربستان، امارات، بحرین و چند کشور همسو به شهروندان قطری برای بازگشت به کشورشان، مشکلات بسیاری برای آنها ایجاد شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 کمیته ملی حقوق بشر قطر امروز (پنج شنبه) اعلام کرد تحریم‌ها علیه قطر در حال تبدیل شدن به نقض گسترده حقوق بشر است و سازمان‌ها و نهادهای جهانی باید وارد عمل شوند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه السومریه، «علی بن صمیخ المری» رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر در بیان این موارد گفت: مأموران فرودگاه امارات مانع از آن شدند که یک شهروند زن قطری به هنگام خروج از امارات، نوزاد شیرخواره خود را نیز به همراه ببرد، به این بهانه که آن کودک اصلیتی اماراتی داشت. این زن در تماس با ما گفت که چون شوهرش اماراتی بوده به او اجازه خروج از کشور را ندادند و همچنین مانع از این شدند که نوزاد چند ماهه‌ام را نیز با خود بیاورم.

رئیس این کمیته حقوق بشری افزود: همچنین بسیاری دانشجویان قطری که در عربستان، امارات و بحرین مشغول به تحصیل بودند، مجبور شده‌اند بدون گذراندن امتحاناتشان بالاجبار به قطر باز گردند.

المری در ادامه تأکید کرد: تصمیماتی که در پی قطع روابط با قطر گرفته می‌شود به نقض حقوق بشر و اساسنامه‌های بین‌المللی منجر شده و اخراج شهروندان قطری شرایط بسیار سختی را برای آنها به وجود آورده است.

به گزارش فارس،به گفته وی تحریم‌ها علیه قطر ابعاد گسترده‌ای یافته است و بسیاری از صاحبان شرکت‌ها و کارخانه‌ها حق مالکیت خود را از دست داده و مجبور شده‌‌اند به قطر باز گردند و نتوانند به کسب و کار خود ادامه دهند و در برخی مواقع نیز املاک و دارایی آنها از سوی عربستان، امارات و بحرین تصرف شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین