کد خبر: ۴۵۱۵۳۰
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۶

درباره موخوره بیشتر بدانید

۴۰ درصد از شادابی بانوان و حتی آقایان، به بهداشت موی آنان بستگی دارد. به گونه ای که اگر مو سالمی داشته باشند، نشان از این است که هر فرد دارای طراوت، سلامت، جوانی و شادابی می باشد. ولی اگر دچار موخوره شده اید با دکتر سلام همراه شوید.
آفتاب‌‌نیوز :
باید گفت موخوره از عوارض یا بیماری های شایع مو بوده که سالیان درازی ست گریبانگیر بانوان و آقایان می باشد . موخوره عبارتست از شکاف خوردن موی سر از نوک آن که توام با این شکاف خوردن ، موها معمولا زبر می شود و خاصیت شکنندگی زیادی پیدا می کند .

موخوره نه تنها به سرعت زیبایی موها را از بین می برد بلکه باعث ریزش موها و شوره سر و سایر بیماریها نیز میشود . موخوره پس از مدتی حتی باعث تغییر رنگ موها می شود و آن قسمتی که دچار موخوره شده است کمرنگ تر از سایر قسمت هاست .

نکته : موخوره تقریبا مسری است و اگر موهای خود را چند بار با شانه ی کسی که مبتلا به موخوره است شانه بزنید موهای شما نیز ممکن است به مو خوره دچار شود . به هر صورت خود موخوره نیز ، به سرعت انتشار می یابد یعنی وقتی یک یا چند تار مو به آن دچار شود ، پس از مدتی یک موی سالم در میان گیسوان وجود نخواهد داشت .

علل ایجاد موخوره

مهمترین علت موخوره خشکی مو است . خیلی از خانم ها عادت ندارند که پس از حمام کردن ، موی سر خود را چرب کنند و درنتیجه انتهای مو که از پوست سر دور است کاملا خشک می شود و در همین موقع میکروب مخصوصی به نام باسیل یونا روی انتهای موها اثر کرده و باعث سستی و قاچ خوردن مو میشود . هر چه این خشکی مو ادامه پیدا کند شکاف مو و شدت مو خوره بیشتر می شود .

یکی از علل مو خوره در گذشته ، عدم آگاهی از این موضوع بوده است . بسیار شنیده ایم که خیلی از قدیمی ها ، موهای خود را با ترشی ، شامپوهای حاوی اسید یا حتی تاید که به پیدایش موخوره کمک فراوان میکند می شسته اند .

زمینه ی مزاجی نیز در ایجاد موخوره موثر است بطوریکه این بیماری در بین خانم هایی که همواره خسته یا ضعیف اند و به علت نارسایی و ناتوانی کبد ، دفاع بدنشان خوب نیست زودتر دیده می شود.

همچنین بانوانی که به علت بیماری های دستگاه گوارش به خوبی نمی توانند مواد غذایی و ویتامین های لازم را هضم و جذب نمایند بیشتر دچار مو خوره و عوارض و بیماری های مو می شوند.

درمان موخوره

بهترین راه پیشگیری از مو خوره ، علاوه بر حفظ نظافت و اصلاح به موقع موها استفاده از محصولات بهداشتی و آرایشی مطمئن است . توجه به چرب نگه داشتن موها با روغن های سالم و طبیعی مانند : روغن بادام شیرین ، روغن کرچک ، روغن زیتون و غیره بسیار مهم است.

برای درمان مو خوره باید موهایتان را پیوسته چرب کنید تا جلوی شکنندگی آنها گرفته شود و با زدن برس ، سعی نمایید چربی به تمام ساق موها برسد .

با وجود انوع اکستنشن مو در آرایشگاه ها ، هیچ چیز جای موهای طبیعی را نمی گیرد بنابراین نوک موهای خود را همیشه به طور منظم بچینید تا یونائیس نتواند ساقه ی موی شما را از بین ببرد . در صورت صدمه ساقه مو ، پیاز مو آسیب می بیند و ریزش مو بتدریج آغاز می گردد.

منبع: راستینه

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین