کد خبر: ۴۵۱۷۵۷
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲

واکنش‌های بین‌المللی به حوادث تروریستی تهران

دانیل اورتگا رییس‌جمهور نیکاراگوئه و روساریو موریو معاون رییس جمهور این کشور آمریکای لاتین در پیام مشترکی حملات تروریستی تهران را محکوم کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
در این پیام که خطاب به مقام معظم رهبری و همچنین رییس‌جمهور منتشر شده است مقامات این کشور آمریکای لاتین حوادث تروریستی تهران را محکوم کرده و با خانواده‌های قربانی این حادثه ابراز همدردی کردند.

در این پیام آمده است: از خداوند می‌خواهیم که در شرایط کنونی که دنیا در شرایط دشورای قرار دارد ما را در پناه خود قرار داده و قلبمان را سرشار از ایمان کند. ما برای تامین صلح به عنوان یک اولویت مهم برای همه مردم جهان در کنار شما قرار داریم.

گفت‌وگوی تلفنی قائم مقام وزیر امور خارجه عمان با همتای ایرانی خود

قائم مقام وزیر امور خارجه عمان در تماس تلفنی با همتای ایرانی خود حادثه تروریستی تهران را محکوم کرد.

بدر بوسعیدی در تماس تلفنی با مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر خارجه کشورمان، حادثه تروریستی تهران را محکوم کرد.

قائم مقام وزیر خارجه عمان در این تماس تلفنی همچنین ضمن تسلیت به دولت و ملت ایران با خانواده شهدا و مجروحان این حادثه ابراز همدردی کرد.

حضور مسئولان عالیرتبه ارمنی در سفارت ایران

مقام ها و مسئولین عالیرتبه ارمنی و سفرا و دیپلماتهای خارجی مقیم ایروان در سفارت جمهوری اسلامی ایران حضور یافته و دفتر یادبود شهدای حمله تروریستی اخیر در کشورمان را امضا کردند.

به مناسبت وقوع حمله تروریستی در کشورمان و حمله ددمنشانه جلادان داعشی به حرم مطهر بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی که منجر به شهادت ۱۳ نفر از هموطنان عزیزمان گردید، دفتر یادبودی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان دائر شد.

تعداد زیادی از شخصیت های عالیرتبه سیاسی، نظامی و فرهنگی ارمنستان و همچنین سفرا و دیپلمات های خارجی مقیم ایروان ضمن حضور در سفارت کشورمان با ابراز تسلیت از وقوع این حادثه تروریستی به محکوم نمودن این حادثه پرداخته و با بازماندگان و خانواده های شهدای این واقعه ابراز همدردی کردند.

از حدود یکساعت گذشته که این دفتر دائر شده است شخصیت های عالیرتبه ارمنستان ازجمله ویگن سرکیسیان وزیر دفاع، اسقف ناتان از کلیسای اچمیادزین، معاونین وزارتخانه های فرهنگ، ورزش و جوانان، مدیریت منطقه ای، استاندار آرارات و سفرای چین، لبنان، لهستان، ، قزاقستان، ترکمنستان، کاردار عراق و معاونین سفارت خانه های ژاپن و روسیه ضمن حضور در سفارت و ابراز تسلیت به سید کاظم سجادی سفیر کشورمان با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کردند.

دفتر یادبود شهدا و مجروحین حادثه تروریستی اخیر در کشورمان تا ساعت ۱۵ عصر در سفارت برقرار می باشد.

همچنین سرژ سرکیسیان رئیس جمهور و آرا بابلویان رئیس مجلس ارمنستان در آغازین ساعات انجام این حادثه تروریستی در پیام های جداگانه ای به دکتر روحانی رئیس جمهوری و دکتر لاریجانی به محکومیت این حادثه تروریستی پرداخته و با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کردند.

گشایش دفتر یادبود شهدای حملات تروریستی تهران در اتریش

دفتر یادبود شهدای حملات تروریستی تهران در اتریش گشایش یافت.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های ارجمند شهدا و مجروحان مظلوم حملات تروریستی تهران، احتراما به اطلاع می رساند که دفتر یادبود بزرگداشت یاد شهدای گرانقدر این حملات روز جمعه 19خرداد 1396 برابر با 9 ژوئن 2017 در محل سفارت کشورمان جهت ادای احترام مقامات و شخصیت‌های اتریشی، دیپلمات های خارجی مقیم و مسئولان نهادهای بین المللی مستقر در وین مفتوح خواهد بود.

محکومیت حوادث تروریستی تهران از سوی رئیس مجلس عالی نخجوان

به دنبال وقوع حادثه تروریستی تهران و شهادت جمعی از هموطنان عزیز کشورمان، رئیس مجلس عالی نخجوان با مردم، مسوولان و بازماندگان این واقعه ابراز همدردی کرد.

واصف طالب اف در پیام خود خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم نمودن این حادثه آورده است:

"جناب رئیس محترم،

خبر کشته و مجروح شدن انسان‌ها در نتیجه حوادث تروریستی در شهر تهران باعث غم و اندوه ما شد.

از این حادثه ترور خشمگین شده و به مناسبت این فاجعه به شما، خانواده‌های کشته‌شدگان و مردم دوست ایران با حزن عمیق تسلیت گفته و برای آسیب‌دیدگان شفا طلب می‌کنیم."

واصف طالب اف

رئیس مجلس عالی جمهوری خود مختار نخجوان

و رئیس گروه دوستی پارلمانی آذربایجان- ایران


با حضور در محل سفارت ایران در بلگراد، انجام شد:

ادای احترام مقامات صربستانی به شهدای حوادث تروریستی تهران

رئیس مجلس صربستان، دفتر یادبود شهدای حوادث تروریستی تهران را امضا کرد.

 خانم «مایا گویکوویچ » رئیس پارلمان جمهوری صربستان، با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد، ضمن ادای احترام به شهدای حوادث تروریستی تهران و تسلیت به مجلس، دولت و ملت ایران، دفتر یادبود شهدای این حوادث تروریستی را امضا کرد.

دفتر یادبود شهدای حوادث تروریستی تهران، روز جمعه در محل سفارت ایران در صربستان گشوده و با استقبال بی‌نظیر مقامات صرب، دیپلمات‌های مقیم و علاقه‌مندان به ایران روبه‌رو شد.

علاوه بر رئیس مجلس، معاون نخست‌وزیر و وزیر تجارت، گردشگری و ارتباطات، وزیر دفاع و قائم‌مقام وزیر امور خارجه، قائم‌مقام وزیر فرهنگ صربستان و معاون شهردار بلگراد از امضاکنندگان دفتر یادبود بودند.

همچنین مشاور رئیس‌جمهور مونته‌نگرو و چند تن از نمایندگان مجلس این کشور به همراه سفرای کشورهای ایتالیا، آلمان، هلند، سوئیس، پرتغال، مکریک، استونی، تونس، الجزایر، عراق، میانمار، اندونزی، ونزوئلا، قبرس، کوبا و گینه و...، دیپلمات‌های کشورهای روسیه، فرانسه، مالزی، برزیل، رومانی، قطر، بلاروس، بلغارستان، فلسطین، اسلووانی، کویت و... نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی در بلگراد، مشاور ویژه هیات نمایندگی سازمان امنیت و همکاری اروپا، رئیس و اعضای گروه دوستی صربستان و ایران، نماینده اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس صربستان و مفتی جامعه مسلمانان صربستان ضمن امضای دفتر یادبود، این حادثه را محکوم و با دولت و ملت ایران و همچنین خانواده شهدای حوادث تروریستی ابراز همدردی کردند.

وزیر دفاع صربستان پس از امضای دفتر ابراز امیدواری کرد: جهان به زودی شاهد پایان یافتن این‌گونه حوادث باشد.

قائم‌مقام وزیر امور خارجه صریستان نیز اظهار کرد: در غیاب حضور رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه در کشور، تسلیت رهبر و ملت صربستان را به رهبر و ملت دوست ایران ابلاغ و برای مجروحان حادثه آرزوی بهبود کرد.

ابراز همدردی رئیس‌جمهور ساحل عاج با ملت ایران

«الحسن واتارا» رئیس‌جمهور ساحل عاج در پیامی خطاب به حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، نسبت به شهادت و مجروح شدن تعدادی از هموطنانمان در پی وقوع حملات تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) ابراز همدردی کرد.

وی ضمن تسلیت به خانواده‌های عزادار و آرزوی بهبودی و شفای عاجل مجروحین، این اقدام تروریستی را قویا محکوم کرده و بر عزم خود و کشورش برای مبارزه با تروریسم تاکید کرده است.

ابراز همدردی سنگال با مردم ایران و محکومیت حملات تروریستی در تهران

دولت سنگال در بیانیه‌ای به امضای وزیر امور خارجه این کشور، دو حمله تروریستی اخیر به مرقد امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی در تهران را شدیداً محكوم كرد.

در این بیانیه آمده است: «در این لحظات تألم‌آور، سنگال مراتب تسلیت و همدردی خود را به مردم ایران و خانواده های قربانیان اعلام می‌کند.

دولت سنگال شدیداً حملات تروریستی روز چهارشنبه ۷ ژوئن ۲۰۱۷ به مرقد امام (ره) و مجلس ایران را محكوم می‌كند.

این حملات وحشیانه یك بار دیگر لزوم اقدام هماهنگ و جمعی جامعه بین‌الملل علیه تروریسم و افراط گرایی را یادآور می‌شود.»

شیلی با دولت و ملت ایران همدردی کرد

وزارت امور خارجه شیلی ، روز پنج شنبه در بیانیه ای حملات تروریستی تهران را محکوم کرد.

 وزارت امور خارجه این کشور آمریکای لاتین در بیانیه خود ضمن رد همه اشکال تروریسم ، حملات تهران را محکوم کرده و با خانواده قربانیان این حوادث و همچنین دولت و ملت ایران ابراز همدردی و همبستگی کرده است.

بر اساس این گزارش در این بیانیه تاکید شده است دولت شیلی خواستار همکاری نزدیک بین دولت‌ها برای مبارزه با تروریست که اکنون تبدیل به یک تهدید جهانی شده، است.

بیانیه موریتانی در واکنش به عملیات تروریستی در تهران

دولت موریتانی با صدور بیانیه‌ای حوادث تروریستی تهران را که منجر به شهادت و زخمی شدن جمعی از مردم بی‌گناه شد، به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه، دولت موریتانی ضمن عرض تسلیت به دولت جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف کشورمان، با خانواده شهدا ابراز همدردی کرده است.

آفریقای جنوبی حوادث تروریستی تهران را محکوم کرد

ﺩﻭﻟﺖ ﺁﻓﺮﻳﻘﺎی ﺟﻨﻮبی با انتشار پیامی حوادث تروریستی تهران را ﻣﺤﻜﻮﻡ کرد.

ﺩﺭ اﻳﻦ ﺑﻴﺎﻧﻴﻪ ﺁﻣﺪﻩ اﺳﺖ: ﺩﻭﻟﺖ آفریقای جنوبی اﺯ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﺧﺒﺮ ﺣﻤﻼﺕ تروریستی در تهران ﺩﭼﺎﺭ ﺷﻮﻙ و ﻧﺎﺭاحتی ﺷﺪه و ﻛﺸﺘﻪ و زخمی ﺷﺪن تعدادی از شهروندان ایرانی در اﻳﻦ ﺣﻤﻼﺕ را ﻣﺤﻜﻮﻡ می‌کند. از نظر ما ﺗﺮﻭﺭﻳﺴﻢ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ اﺷﻜﺎﻝ ﺧﻮﺩ ﻣﺤﻜﻮﻡ است. ﻣﺮﺩﻡ ﺁﻓﺮﻳﻘﺎی ﺟﻨﻮبی ﻫﻤﺪﺭﺩی ﺧﻮد را ﺑﺎ ﺑﺮاﺩﺭاﻥ و ﺧﻮاﻫﺮاﻥ اﻳﺮانی ﻛﻪ ﺩﺭ اﻳﻦ ﺣﺎﺩﺛﻪ غم‌اﻧﮕﻴﺰ و اﺳﻔ‌ﺒﺎﺭ ﻋﺰاﺩاﺭ ﺷﺪﻧﺪ، اﺑﺮاﺯ می‌دارند و اﺯ ﻭﻗﻮﻉ ﺁﻥ دﺭ ﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ، اﺑﺮاﺯ ﺗأﺳﻒ ﺷﺪﻳﺪ می‌کنند.

ﺩﻭﻟﺖ ﺁﻓﺮﻳﻘﺎی ﺟﻨﻮبی همچنین در بیانیه‌ دیگری اﺯ ﺑﺮﻭﺯ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﺑﺤﺮانی در ﻣﻨﻂﻘﻪ خاورمیانه ابراز ﻧﮕﺮانی کرده است.

در این بیانیه، ﺩﻭﻟﺖ اﻳﻦ ﻛﺸﻮﺭ ﺿﻤﻦ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﻋﺮﺑﺴﺘﺎﻥ و اﻣﺎﺭاﺕ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ قطر و ﺗﺤﻮﻻﺕ ﺩﺭ اﻳﻦ ﻣﻨﻂﻘﻪ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﺎ اﻫﻤﻴﺖ ﺑﻪ ﻟﺤﺎﻅ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺮﮊی، ﺧﻮاﺳﺘﺎﺭ میانجی‌گری ﺟﻬﺖ ﻳﺎﻓﺘﻦ ﺭاﻩ ﺣﻞ ﺻﻠﺢ‌ﺁﻣﻴﺰ ﺷﺪﻩ و اﺯ ﻣﺴﺎعی ﺩﻭﻟﺖ ﻛﻮﻳﺖ و ﻛﺸﻮﺭﻫﺎی ﺩﻳﮕﺮ ﺩﺭ اﻳﻦ ﺯﻣﻴﻨﻪ اعلام ﺣﻤﺎﻳﺖ کرده اﺳﺖ.

ﺩﻭﻟﺖ ﺁﻓﺮﻳﻘﺎﻱ ﺟﻨﻮبی ﺩﺭ ﺧﺎﺗﻤﻪ ابراز اﻃﻤﻴﻨﺎﻥ کرده است ﻛﻪ ﻃﺮﻓﻴﻦ ﺩﺭﮔﻴﺮ ﻋﻼﻗه‌ﻤﻨﺪ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺻﻠﺢ و ﺛﺒﺎﺕ ﺑﻪ ﻣﻨﻂﻘﻪ هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین