کد خبر: ۴۵۱۷۷۴
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰

رهبر حزب کارگر انگلیس: چهره سیاست بریتانیا را تغییر دادیم

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس در پی مشخص شدن نتایج اولیه انتخابات پارلمانی انگلیس و از دست رفتن اکثریت حزب محافظه‌کار در پارلمان، گفت، حزب وی توانسته در این انتخابات چهره سیاست بریتانیا را تغییر دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
در حالیکه نتایج شگفت‌انگیز اولیه انتخابات پارلمانی انگلیس نشان داد که این کشور به سمت یک پارلمان معلق می‌رود، رهبر حزب کارگر نیز در این میان با افزایش بخت و اقبال برای تبدیل شدن به نخست‌وزیر بعدی انگلیس مواجه شده است.

کوربین در اظهاراتی در محل زندگی‌اش در منطقه آیلینگ تن از حامیان حزبش تشکر کرد و گفت: من می‌خواهم مراتب قدردانی خود را به هر کسی که به مانیفست ما و دورنمای اساسی ما برای یک بریتانیای عادلانه‌تر رای داد اعلام کنم.

او گفت: تیم ما بسیار در این کمپین سخت کار کرد و از در خانه‌های گرفته تا شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشت و اینکه مشخص شده ما این میزان حمایت را در سراسر کشور کسب کرده‌ایم بسیار اتفاق بزرگی است. نتیجه نهایی هر چیزی که باشد مسلما کمپین مثبت ما چهره سیاست کشور را برای وضعیتی بهتر تغییر داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ایندیپنتنت، این در حالی است که کوربین همچنین گفته که ترزا می باید استعفا دهد. او گفت که ترزا می باید از سمتش کنار برود و راه را برای دولتی هموار کند که واقعا نماینده کشور باشد.

با این وجود ترزا می در واکنش به نتایج اولیه گفته که حزب محافظه‌کارش تلاش خواهد کرد در صورتی که همچنان بزرگ‌ترین حزب پارلمان باشد «ثبات» را تضمین کند.

به نظر می‌رسد که ترزا می با این اظهارات خودش را برای احتمال یک پارلمان معلق که در آن حزبش اکثریت مطلق را نداشته باشد و در عین حال شکست قمارش در این انتخابات زود هنگام آماده می‌کند.

خبرگزاری پرس آسوسی ایشن انگلیس پیش‌بینی کرده که در حالیکه تنها 31 حوزه از مجموع 650 انتخاباتی برای اعلام نتایج باقی مانده احتمالا حزب محافظه‌کار 320 کرسی در این انتخابات کسب خواهد کرد که شش کرسی کمتر از اکثریت مطلق است.

در عین حال گزارش شده که تقاضاها در میان سیاستمداران انگلیس برای استعفای تزرا می بالا گرفته است.

آنا سوبری یک وزیر سابق محافظه کاران، گفت: ترزا می باید در جایگاهش تجدیدنظر کند و مسئولیت شخصی یک کمپین وحشتناک و یک مانیفست شدیدا ناقص را به عهده بگیرد.

جورج آزبورن وزیر دارایی سابق انگلیس نیز که در کابینه ترزا می اخراج شد، گفت: مسلما اگر ترزا می نتیجه بدتری به نسبت انتخابات دو سال پیش کسب کند و در تشکیل یک دولت ناتوان باشد از نظر من او در بلند مدت به عنوان رهبر حزب محافظه‌کار دوام نخواهد آورد.

همچنین لورد ترنبولد یک وزیر سابق دیگر کابینه نیز خواهان استعفای ترزا می شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین