کد خبر: ۴۵۱۹۵۴
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶

مرغ ارزان شد

قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ امروز (شنبه) نسبت به هفته های پیشین روند کاهشی را در پیش گرفت و در محل مرغداری ها 45 هزار ریال و در خرده فروشی ها حداکثر 70 هزار و 500 ریال اعلام شد.
آفتاب‌‌نیوز :
2 هفته پیش مصادف با نخستین هفته ماه مبارک رمضان نرخ هرکیلوگرم مرغ در مرغداری ها 49 هزار ریال، کشتارگاه (نقدی) 68 هزار و 500 ریال، تحویل به واحدهای صنفی عمده 70 هزار ریال و خرده فروشی ها حداکثر 77 هزار ریال بود.

البته 40 روز پیش قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در مرغداری ها 47 هزار ریال، کشتارگاه (نقدی) 65 هزار ریال، تحویل به واحدهای صنفی عمده 66 و 500 هزار ریال و در خرده فروشی ها 73 هزار ریال ثبت شده بود.
رییس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران امروز (شنبه) به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در محل مرغداری ها 45 هزار ریال، کشتارگاه (نقدی) 63 هزار ریال، تحویل به واحدهای صنفی عمده 64 هزار و 500 ریال و خرده فروشی ها 70 هزار و 500 ریال است.
«مهدی یوسف خانی» نرخ هر کیلوگرم ران مرغ در محل خرده فروشی ها را 70 هزار و 500 ریال، سینه با کتف را 110 هزار ریال، سینه بدون کتف را 120 هزار ریال و فیله مرغ را 150 هزار ریال ذکر کرد.
وی افزود: قیمت گوشت مرغ در این هفته نسبت به هفته گذشته روند کاهشی دارد.
یوسف خانی درباره تفاوت قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ در برخی واحدهای صنفی گفت: اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران حداکثر قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ را اعلام می کند، بنابراین ممکن است نرخ این محصولات در بازار مصرف به دلیل رقابت واحدهای صنفی کمتر از نرخ اعلام شده باشد.
به گفته رییس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران، واحدهای صنفی خرده فروشی به هیچ وجه نباید گوشت مرغ و تخم مرغ را گران تر از نرخ های اعلام شده بفروشند و در صورتی که مصرف کنندگان با قیمت 80 هزار تا 100 هزار ریال گوشت مرغ روبرو شوند می توانند گرانفروشی واحدهای متخلف را از طریق اتحادیه صنفی یا سازمان تعزیرات حکومتی پیگیری کنند.
به گزارش ایرنا، بر پایه برآوردهای وزارت جهادکشاورزی در سال 1393، قیمت تمام شده هر کیلوگرم گوشت مرغ 70 هزار تا 75 هزار ریال و تخم مرغ نزدیک به 40 هزار ریال است و کارشناسان بر این باورند که عرضه این محصولات با نرخی بیش از نرخ تعیین شده اجحاف به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان خواهد بود.
سالیانه بیش از 2 میلیون و 100 هزار تن گوشت مرغ در 20 هزار واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه در کشور تولید می شود که بخش عمده این محصول پروتئینی در داخل به مصرف می رسد.
همچنین دولت برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان بیش از 20 هزارتن گوشت مرغ منجمد را با قیمت هرکیلوگرم 57 هزارریال به بازار عرضه کرده است.
در صورتی که مردم درباره قیمت یا کیفیت محصولات عرضه شده شکایتی دارند، می توانند با شماره سامانه 124 نظارت بر گرانفروشی و تخلف اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت و سامانه 135 تعزیزات کشوری تماس بگیرند.
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین