کد خبر: ۴۵۲۲۲۳
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی مطرح کرد

ادامه اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بیماری تب کریمه کنگو

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به ابتلای دو تن از شهروندان استان به بیماری تب کریمه کنگو عنوان کرد: خوشبختانه این موارد منجر به فوت و تلفات نداشته است و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از این بیماری ادامه پیدا خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سامان روحانی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برای جلوگیری از ابتلای دام‌های استان به این بیماری اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته است، بیان کرد: خدمات ما در حوزه نگهداری دام مبتنی بر پیشگیری است، توصیه‌های ما به خدمات‌دهندگان دامی این است که برای جلوگیری از رشد کنه ناقل بیماری محیط‌های نگهداری دام سم‌پاشی شود.

وی ادامه داد: در این راستا به دام‌ها حمام ضدکنه می‌دهیم، آموزش حفاظت فردی، چگونگی رفتار با گوشت تازه و... نیز از دیگر آموزش‌هایی است که ما به دامداران ارایه می‌کنیم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین یکی دیگر از برنامه‌های ما جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام است، باید توجه داشت این بیماری در دام یک تب زودگذر دارد و قابل مشاهده نیست ولی می‌تواند انسان را آلوده کند. به همین جهت ما تمام دام‌ها را در وضعیت زرد در نظر می‌گیریم.

روحانی‌نژاد تصریح کرد: تاکنون یک مورد ابتلا به بیماری در تربت جام داشته ایم. یک مورد هم در سیستان بلوچستان بوده که اینجا بستری شده اما مورد فوتی نداشته‌ایم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین