کد خبر: ۴۵۲۳۹۹
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷

جزییات درگیری؛ فحاشی ولاسکو به بازیکنان ایران/نکات باورنکردنی از رفتار ولاسکو محبوب

اتفاقات بازی ایران و آرژانتین بسیار ادامه دار و پرتنش شد اما اتفاقات از روزهای قبل پایه ریزی شده بود.
آفتاب‌‌نیوز :
والیبال ایران شب گذشته و در دیدار مقابل آرژانتین یکی از مهیج ترین و به یاد ماندنی ترین بازی های خود را در لیگ جهانی به نمایش گذاشت، جایی که در دو ست اول توانست برنده بازی باشد اما ست های سوم و چهارم حریف برنده میدان بود. یک 15 امتیاز حساس تکلیف برنده را مشخص می کرد که تیم ایگور کولاکویچ برنده آن ست و کل بازی بود. با این همه اتفاقات مهیج و پر استرس این بازی مثل همیشه تنش های خاص خودش را داشت چرا که یک سوی میدان خولیو ولاسکویی بود که هم محبوبیت بسیار زیادی در آزادی دارد و هم زیرکی های خاص خودش را؛ به طوریکه می داند در هر یک از صحنه ها و اتفاقات آینده چه نوع عکس العملی را داشته باشد.

با این حال بازی شب گذشته یکی از پرحاشیه ترین بازی هایی بود که ولاسکو مقابل ایران داشت و این مساله از همان ست اول اوج گرفت جایی که آن ویدئوچک مشکوک علیه ایران گرفته شد. در حالیکه تصاویر تلویزیونی نشان می داد توپ به سرپنجه های مدافع حریف برخورد کرده است اما داور اعتقاد داشت توپ و سرویس به سود آرژانتین است. بازیکنان درون زمین، کادر فنی و به خصوص تماشاگران با صدای بلند اعتراض خود را به گوش داور رساندند اما او رای خود را داشت تا اینکه نمایی دیگر از ویدئوچک را به نمایش گذاشتند و وضوح تصویر در زاویه جدید داور را کمک کرد تا درست ترین تصمیم را بگیرد. آن امتیاز را می توان تعیین کننده ترین امتیاز بازی نامید چرا که اگر امتیاز را به آرژانیتن می دادند نتیجه بازی 22-24 به سود حریف می شد اما وقتی رای به نفع ایران برگشت دو تیم در امتیاز 23 با هم مساوی شدند. برنده ست اول در ادامه بازی شرایط بهتری داشت که خوشبختانه آن امتیاز و برتری در ست برای ایران شد اما تنش های ادامه دار هم با این جو پرشور حساس بود.
ماجرا این طور شکل گرفت که در آن امتیاز مشکوک که به وضوح مشخص بود باید به نفع ایران گرفته می شد داور رای دیگری داشت و تمام ورزشگاه به داور اعتراض می کردند. یکی از این معترضین هم فرهاد سال افزون، پاسور ایران بود که به داور اشاره می داد تا به صفحه نمایشگر نگاه کند و ببیند که توپ به دستان بازیکن آرژانتین خورده است. در همان جا ولاسکو به او علامتی نشان داد و تنش ها آغاز شد.


فرهاد سال افزون در گفت و گو با "ورزش سه" از جزئیات این درگیری و چگونگی شکل گرفتن آن می گوید. گویا این حواشی از روزها قبل از سوی سرمربی محبوب و البته زیرک آرژانتینی ها پایه گذاری شده بود و در روز مسابقه به اوج خود رسید.

 

* خنده های طعنه آمیز در رستوران


سال افزون از روز مسابقه می گوید جایی که ولاسکو به همراه دستیارانش با طعنه از کنار میز ناهار ایران رد می شدند و جنگ روانی را از همان جا آغاز کرده بودند. او می گوید:« ولاسکو واقعا یک آدم عصبی یا غیر نرمالی نیست. او کاملا باهوش و با برنامه است. هیچ یک از کارهایی که می کند از روی ندانم کاری یا هیجان نیست و همیشه تیم هایی که مقابل تیم او بازی دارند باید کاملا مراقب و هوشمندانه رفتار کنند. او از صبح بازی در رستوران با دستیاران خود از مدام از کنار میز ایران می گذشت و با نگاه هایی تمسخرآمیز و خنده هایی بلند روی مغز بازیکنان می رفت. کری را از مدت ها قبل شروع کرده بود و خیلی انگیزه داشت تا ایران را در تهران شکست بدهد.»

 

 

* رقص با سرود ملی آرژانیتن وسط تمرین ایران


پاسور تیم ملی ایران در مورد اتفاقات عجیب تمرین صبح می گوید:« صبح بازی دو تیم تمرینی سبک را در سالن آزادی انجام دادند و آماده می شدند تا عصر مسابقه بدهند. مسئولان برگزاری مسابقه هم مشغول آماده کردن سالن بودند که ناگهان وسط تمرین صدای سرود ملی آرژانیتن از تمام بلندگوهای سالن بلند شد. ولاسکو با USB سرود ملی آرژانتین را به مسئول صدابرداری سالن داده بود و با اینکه می دانست باید تمرین در سکوت برگزار شود کل ورزشگاه با صدای بلند سرود ملی پخش شد. همه متعجب برگشتند و به او نگاه می کردند و باور نکردنی اینکه او با این آهنگ می رقصید. واقعا کارهای او برای برخی بازیکنان غیر قابل باور بود.»

 

 

* "شات آپ" به بازیکنان ایران


اما مهم ترین نکته این تنش ها درگیری نه چندان جدی معروف و ولاسکو در صحنه ویدئو چک بود. او می گوید:« همه واقعا تعجب کرده بودند که چرا داور آن امتیاز را می خواهد به حریف بدهد و به او اشاره می کردیم که مانیتور را ببینند. در همانجا ولاسکو رو به من گفت:"تو خفه شو" من هم سمت او رفتم اما بازیکنان و کادر فنی من را نگه داشتند. واقعا ناراحت شدم اما با صحبت های بازیکنان تصمیم گرفتم بیشتر به فکر برد تیم باشم تا این مسائل.»

 

 

* غذای مسموم در ایتالیا


در پایان فرهاد سال افزون گله ای کوچک داشت و گفت:« همه جا میزبان یک امتیازی دارد که تحت حمایت تماشاگران خودی قرار می گیرد اما شب گذشته من تعدادی از واکنش ها را دیدم که من را متهم کرده بودند و از ولاسکو به عنوان مردی یاد می کنند که هیچ وقت خطایی از او سر نمی زند. ولاسکو خیلی برای والیبال ایران زحمت کشید و همیشه مردم قدردان زحمات او هستند اما کار حرفه ای است. هزینه مربیگری اش را گرفت، پس از سال ها یک تیم ملی به او داده شد و آن قدر والیبال ایران پتانسیل داشت که با او به جاهای زیادی رسید و در نهایت منجر به پیشرفت خود او شد. من که هیچ، اما به نظرم جالب نیست که هر بازیکن تیم متهم شود که چرا ولاسکو به او فحاشی کرده و او عکس العمل نشان داده است. در ایتالیا تماشاگران با تمام احترامی که برای ما قائل بودند اما همیشه حامی بازیکنان خودی بودند. در هتل غذاهای مانده و مسموم می دادند که 5 بازیکن ما مسموم شدند و سعید معروف هم به آن روز افتاد. حالا در ایران بهترین پذیرایی می شود، بیشترین احترام گذاشته می شود اما باید هوای بازیکنان خودی را هم داشت. تشکر خیلی زیاد از مردمی که آمدند، تیم کشورشان را تشویق کردند و سهم بزرگی از این 2 برد را به خود اختصاص دادند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین