کد خبر: ۴۵۲۴۸
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۸۵ - ۰۹:۲۰

ضیافت بیل گیتس به افتخار وارث مائو

آفتاب‌‌نیوز : اگر چه مهمترین برنامه سفر او دیدار با جرج بوش، رییس جمهوری آمریکا خواهد بود روز سه شنبه در یک مهمانی شام که به افتخار او برگزار شد، میهمان بیل گیتس، رییس کمپانی عظیم مایکروسافت و ثروتمندترین مرد جهان بود.
قطعا مائو، رهبر انقلاب کمونیستی چین هرگز تصور نمی کرد که روزی یکی از جانشینان او در مهد سرمایه داری جهان و در خانه 100 میلیون دلاری ثروتمندترین مرد جهان به میهمانی شام برود.
رییس جمهوری چین پس از ورود به واشنگتن قصد دارد در دانشگاه ییل در مورد «توسعه صلح آمیز چین» سخنرانی کند.
علاوه بر مساله تایوان، مناسبات تجاری دو کشور، حقوق بشر و موضوعات امنیتی که موضوع گفتگوهای دو جانبه خواهند بود، قرار است بوش و هوجین تائو در مورد ایران و کره شمالی و برنامه های هسته ای این دو کشور هم به مذاکره بپردازد.
آمریکا از چین می خواهد که از موضع این کشور در برخورد با ایران و کره شمالی حمایت کند اما به نظر نمی رسد که در این راه موفقیت چندانی کسب کرده باشد.
چین می خواهد مساله هسته ای ایران را از شورای امنیت دور نگه دارد و با اعمال تحریم علیه ایران موافق نیست زیرا مناسبات تجاری و اقتصادی گسترده ای با این کشور دارد که نفت هم بخش مهمی از آن را تشکیل می دهد.
«درک میچل» یک تحلیلگر سیاسی آمریکایی معتقد است چین و آمریکا تفاوتهای فراوانی در ارزشهای بنیادین خود دارند و نگرانی های آمریکا در مورد مسائل حقوق بشر و آزادی های مذهبی در چین هم به همین مساله بر می گردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین