کد خبر: ۴۵۲۵۹۸
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴

محاصره هوایی یمن باعث مرگ 10هزار بیمار شده است

وزارت بهداشت یمن روز سه شنبه اعلام کرد که حدود 10 هزار بیمار یمنی به خاطر محاصره هوایی عربستان و متحدانش و ممانعت از خروج بیماران از این کشور به منظور درمان جان خود را از دست داده اند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا ازپایگاه خبری المسیره یمن, عبدالحکیم الکحلانی سخنگوی وزارت بهداشت یمن افزود: سالانه 75 هزار مورد بیماری برای درمان به خارج از کشور اعزام می شد که به دلیل محاصره همه جانبه عربستان و متحدانش بر یمن, امکان خروج این بیماران به خارج از کشور برای درمان وجود ندارد و این مساله حتی باعث عدم ورود داروی مورد نیاز بیماران به یمن شده است.
وی گفت: بیش از دو سال است که مرکز تخصصی جراحی قلب بیمارستان انقلاب در صنعا دچار کمبود اقلام اولیه و ضروری درمانی و دارو است.
ابو زیدالکندی رئیس بخش جراحی قلب بیمارستان انقلاب صنعا در این خصوص گفت: کودکانی که دچار نارسایی های قلبی هستند به دلیل ادامه محاصره یمن و ممانعت از درمان آنها در خارج از کشور جان خود را از دست می دهند.

از طرف دیگر مدیرکل فرودگاه بین المللی صنعا اعلام کرد که 100 هزار یمنی به خاطر محاصره هوایی یمن و بسته شدن فرودگاه بین المللی صنعا, در خارج از یمن سرگردان هستند و 300 هزار نفر نیز از جمله بیماران نمی توانند به خارج کشور سفر کنند.
عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصورهادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین