کد خبر: ۴۵۲۹۲۶
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷

چرا سخنرانی نماینده نشریات دانشجویی در دیدار با رهبری لغو شد؟

عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه از طرف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به من اعلام شد که در دیدار رهبری با دانشجویان به عنوان نماینده ذخیره نشریات به احتمال زیاد سخنران هستم،گفت: با این وجود روز جلسه وقتی با سخنران‌ها وارد شدیم قبل از گیت ورودی به من گفتند شما سخنرانی نمی‌کنید.
آفتاب‌‌نیوز :
کوروش دست پاک عضو کمیته ناظر بر نشریات وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: در دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری هر ساله یکی از نماینده‌های نشریات وزارت‌خانه‌های علوم، وزارت بهداشت و یا دانشگاه آزاد به نمایندگی از کل نشریات دانشجویی در جلسه سخنرانی می‌کند که امسال نیز طبق روال تریبونی به این نشریات داده شد و مقرر شد این تریبون به وزارت بهداشت برسد.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که برگزار شد من و یک نفر دیگر نیز به عنوان نماینده نشریات دانشجویی از طرف وزارت بهداشت معرفی شدیم اما از طرف نهاد رهبری در دانشگاه‌ها هیچ‌یک از ما تایید نشدیم.

عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه مجددا از طرف نهاد به من اعلام شد که در دیدار رهبری با دانشجویان به عنوان نماینده ذخیره نشریات به احتمال زیاد سخنران هستم، گفت: با این وجود روز جلسه وقتی با سخنران‌ها وارد شدیم قبل از گیت ورودی به من گفتند شما سخنرانی نمی‌کنید و بعد چک‌ها نیز انجام شد و داخل رفتیم و طبق آنچه گفته شده بود، من اجازه سخنرانی پیدا نکردم.

وی ادامه داد: امیدواریم در سال‌های آتی چینش سخنرانان طوری انجام شود که نمایندگان همه تفکرها اجازه سخنرانی داشته باشند و وقت نیز به همه برسد.

دست پاک در ادامه اظهار کرد: البته کسانی که در  این دیدار صحبت کردند نیز حق‌الناس را رعایت نکردند و در حالی‌که هر شخصی باید 7 دقیقه صحبت می‌کرد بعضا دانشجویان تا 20 دقیقه نیز سخنرانی کردند.

عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه در نحوه گزینش سخنرانان باید به نحوی باشد که فرصت صحبت کردن به افراد با تفکرات مختلف برسد، افزود: به نظر می‌رسد بین اتحادیه‌های تشکل‌های دانشجویی لابی شکل گرفته است که با نوع چینش و گزینش و طولانی کردن صحبت‌هایشان فرصت سخنرانی به همه افراد داده نشود.

وی تاکید کرد: افرادی‌که معتقد به نظام بوده و از درون نظام هستند و رهبری و قانون اساسی را قبول دارند و بعضا در برخی مسائل منتقد هستند امسال اجازه و فرصت صحبت در این جلسه را پیدا نکردند در حالی‌که حضرت علی(ع) نیز به مالک توصیه کرد وزیر خود را از میان اشخاصی انتخاب کن که زبان تلخی دارند.

دست پاک درخصوص مطالبی که برای سخنرانی جلسه دیدار رهبری با دانشجویان آماده کرده بود، اظهار کرد: مطالبی که قرار بود مطرح کنم مسائلی در باب کرامت انسانی بود و اینکه ممکن است برخی نهادها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی این کرامت را خدشه‌دار کنند.

عضو کمیته ناظر بر نشریات وزارت بهداشت اظهار کرد: در بخشی از صحبت‌هایم می‌خواستم به این موضوع اشاره کنم که باید جایگاه و شأن انسانی کسانی‌ که دیدگاه مخالف یا متفاوت دارند نیز حفظ شود و این شاخصه بارز حکومت اسلامی نسبت به حکومت‌های دیگر است.

وی افزود: شایسته‌ترین دفاعی که می‌توان در برابر افرادی‌ که می‌خواهند از اسلام چهره خشنی بسازند این است که ما در نظام جمهوری اسلامی به جایگاه و شأن انسانی افراد احترام بگذاریم.

دست پاک با اشاره به اینکه از نکات دیگر رعایت حقوق شهروندان در راستای برابری در راستای استفاده از موقعیت‌های اجتماعی، شغل، مسکن و این مسائل است، گفت: موضوع دیگری که می‌خواستم در سخنرانی مورد اشاره قرار دهم درخصوص مسائلی است که سبب‌ساز نقض مسائل انسانی برخی شهروندان شده و سهمیه‌بندی‌های قومیتی و فرهنگی تبعیض‌هایی را در بین شهروندان ایجاد کرده است.همچنین بخشی از سخنرانی انجام نشده من به عدم رعایت اصول دادرسی منصفانه در برخی محاکم خاص مربوط می‌شد.

عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در فضای دانشگاهی نیز که همواره مقام معظم رهبری توجه خاصی به آن داشته‌اند متاسفانه برخی مسئولین صدای مخالف را حذف می‌کنند و  دانشجویانی که علیرغم مشکلات روزمره منافع عمومی را به منافع شخصی ترجیح می‌دهند و هدفشان اعتلای جمهوری اسلامی است، باید مورد تکریم مسئولان قرار گیرند اما به دلیل اینکه در برخی نقاط انتقاداتی را مطرح می‌کنند مورد بی‌مهری مسئولان قرار می‌گیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین