کد خبر: ۴۵۳۰۰۰
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷

قطر هندوانۀ ایرانی را کیلویی چند می‌خرد؟!

مدیرکل گمرک گناوه گفت: 247 تن هندوانه تولیدی استان بوشهر امروز از این گمرک برای ارسال به قطر بارگیری شد و در 48 ساعت آینده به قطر می‌رسد.
آفتاب‌‌نیوز :
منصور بازیار در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما، ارزش این محموله را 56 هزار و 810 دلار عنوان کرد و ادامه داد: هر چند در استان بوشهر بندر گناوه بیشترین فاصله را با قطر دارد، اما این کشور یکی از مقصدهای صادراتی بازرگانان این بندر به شمار می‌رود. 
 
بدین ترتیب با احتساب نرخ روز دلار در بازار ایران (حدود 3500 تومان)، هر تن هندوانه به بهای 230 دلار به قطر فروخته شده و بهای هر کیلو هندوانه صادر شده به قطر برابر 805 تومان است. این در حالی است که هندوانه مرغوب در بازار اغلب شهرهای کشور بیش از هزار تومان در هر کیلو فروخته می شود. 
 
مدیرکل گمرک گناوه افزود: پیش از محدویت‌های پیش آمده برای قطر، یک محموله صادراتی از گناوه به این کشور فرستاده شده بود که شامل اشیاء سفالی بود. 
 
مدیرکل گمرک گناوه همچنین با اشاره به این‌که در دو ماه امسال 92 تن کالا از این گمرک صادر شده است، تصریح کرد: این میزان کالا به ارزش 220 هزار و 913 دلار به امارات متحده عربی، کویت و قطر صادر شده و بیشتر شامل هندوانه، ماهی، دام زنده، مصنوعات پلاستیکی وسفال بوده است. 
 
بازیار با بیان این‌که در همین مدت پنج هزار و 173 تن کالا نیز از طریق این گمرک وارد کشورشده است، گفت: این کالاها شامل لوازم یدکی، خودرو، اسباب بازی، ساعت و لوازم ورزشی بوده که بیش از 16 میلیون و 986 هزار دلار ارزش داشته‌اند. 
 
منبع:العالم 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین