کد خبر: ۴۵۳۱۲۱
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴

حمله انتحاری و گروگان‌گیری در سومالی

پلیس سومالی اعلام کرد در حمله‌ای که با انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده آغاز شد افراد مسلح تعدادی را در داخل یکی از رستوران‌های معروف موگادیشو گروگان گرفتند.
آفتاب‌‌نیوز :
 به گفته این مقامات در جریان این حمله دست‌کم 17 تن از جمله چند خارجی کشته و 26 تن دیگر زخمی شدند و تعداد دیگری نیز گروگان گرفته شدند.

گروه افراط گرایی الشباب که یکی از شاخه‌های القاعده مستقر در سومالی است مسئولیت این حمله را برعهده گرفت؛ حمله‌ای که بزرگترین حمله در پایتخت سومالی در ماه گذشته محسوب می‌شود.

پلیس سومالی گفت: نیروهای پلیس و نیروهای ویژه موگادیشو عملیات نجات را آغاز کردند.

در جریان این عملیات دو فرد مسلح به ضرب گلوله کشته شده و 10 گروگان نجات یافتند اما گمان می‌رود که همچنان پنج فرد مسلح دیگر در داخل رستوران حضور داشته باشند. آنها برق را قطع کرده‌اند تا تلاش‌های نیروهای امنیتی برای پایان این محاصره را پیچیده سازند. هنوز صدای تیراندازی‌های شدید به گوش می رسد.

پلیس افزود: در بین کشته شدگان یک تبعه سوری قرار دارد. اکثر قربانیان مردان جوانی بودند که به هنگام انفجار خودروی بمب‌گذاری شده وارد رستوران "Pizza House" شده بودند.

یکی از شاهدان گفت: افراد مسلح یونیفرم نظامی به تن داشتند. آنها افرادی را که سعی می‌کردند از منطقه فرار کنند به داخل این رستوران هدایت کردند.

در حالی که الشباب مسئولیت حمله به رستوران Posh Treats را برعهده گرفتند نیروهای امنیتی تاکید کردند که هدف این افراد مسلح درحقیقت رستوران Pizza House بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،پلیس سومالی اعلام کرد: همزمان با ادامه حمله نیروهای امنیتی، کارگران آسیایی، اتیوپی و کنیایی و دیگر کارگران رستوران Posh Treats را نجات دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین