کد خبر: ۴۵۳۱۸
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۸۵ - ۱۳:۴۶

ترافیک شدید در جهان برای پرونده ایران

آفتاب‌‌نیوز :  دیدار كاندوليزا رايس با عبدالله گل همتاي تركش، احمد نجدت سزر، رييس‌جمهور و رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير تركيه از جمله دیدارهای او خواهد بود .

از طرف دیگر ژاک شیراک رییس جمهور فرانسه عازم مصر شده و دیدار با حسنی مبارک رییس جمهور مصر را برای یافتن راه حلی دیپلماتیک برای حل پرونده هسته ای ایران را برگزیده است . سفر وزير امور خارجه‌ پاكستان به برلین درباره‌ي برنامه‌ي هسته‌يي ايران و معامله‌ي هسته‌يي هند و آمريكا از دیگر سفر ها و دیدارهای دو جانبه مقامات کشورها با یکدیگر در این راستاست .

به گزارش خبرگزاري آلمان، خالد محمود، مديركل وزارت امور خارجه‌ي پاكستان گفته است كه ايران در صدر دستور كار جلسات تبادل نظر رهبران آلماني در برلين با خورشيد محمود قصوري، وزير امور خارجه‌ي پاكستان خواهد بود. بر اساس اين گزارش قرار است قصوري پاكستان را براي سفري چهار روزه به مقصد تركيه ترك كند و از آنجا به سوي آلمان پرواز كند.

دیدار وزیر خارجه پاکستان از ترکیه در حالی صورت می گیرد که رایس نیز برای گفتگو با دو لتمردان این کشور عازم آنکارا شده است .
در همین حال رييس جمهور آمريكا اعلام كرده است كه قصد دارد امروز با هو جيانتائو، همتاي چيني‌اش در كاخ سفيد ملاقات کند و از وي بخواهد كه فشار بر ايران را افزايش دهد.

جرج بوش گفته است كه مقامات آمريكايي در حال فعاليت به صورت تنگاتنگ با كشورهاي چون انگليس،‌ فرانسه و آلمان بر سر اين موضوع هستند.

ظاهرا هدف از تمامی این رایزنی ها بررسی چگونگی ا عمال فشار بر ایران برای تو قف فعالیتهای هسته ای اش است .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین