کد خبر: ۴۵۳۴۹
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۵ - ۱۱:۴۵

روسیه برای آمریکا شرط گذاشت

آفتاب‌‌نیوز : میخائیل کامینین سخنگوی وزارت خارجه روسیه به خبرنگاران گفته است که تحریم ها زمانی می تواند موضوع بحث قرار بگیرند که اثبات شود فعالیت های هسته ای تهران صلح آمیز نیست. 

سرگئی کسلیاک، معاون وزیر خارجه روسیه نیز گفته است که ما مطلقا با استفاده از زور در حل این مسأله مخالفیم و کارمان را نیز بر همین اساس دنبال می کنیم.
روسیه که به نظر می رسد قصد همراهی با آمریکا را ندارد، درخواست این کشور برای توقف معاملات تسلیحات متعارف با تهران را نیز رد کرده است. 

معاون شورای امنیت روسیه گفته است مسکو دلیلی برای پیروی از خواسته های آمریکا و توقف معاملات تسلیحاتی با ایران، پیش از نتیجه گیری آژانس بین المللی انرژی هسته ای در مورد برنامه هسته ای ایران، نمی بیند.
محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای قرار است تا 28 آوریل گزارشی از میزان پیروی ایران از درخواست های سازمان ملل در توقف غنی سازی اورانیوم و همکاری با این آژانس را به شورای امنیت و شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته ای ارائه دهد. 

نیکلاس برنز معاون وزیر خارجه آمریکا از روسیه خواسته است همکاری خود با ایران در زمینه فنی – نظامی را متوقف کند.
وی همچنین با اشاره به طرح پیشنهادی مسکو در مورد غنی سازی اورانیوم ایران در خاک روسیه گفته است، این طرح همچنان روی میز قرار دارد و زمانی که تمام سوالات مربوط به برنامه هسته ای ایران روشن شود می تواند به عنوان راهی برای کمک به حل مسأله در نظر گرفته شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین