کد خبر: ۴۵۳۵۷
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۹

بهای نفت را به 75 دلار رسيد

آفتاب‌‌نیوز :
«دیر برتون» وزیر امور اقتصادی فرانسه اظهار داشت: بیشتر وقت وزرای اقتصادی 7 کشور صنعتی در نشست خصوصی روز جمعه به گفت‌وگو در مورد قیمت نفت اختصاص یافت.
وی افزود: آنها در اندیشه ایجاد تعادلی بین عرضه و تقاضا هستند تا از شدت شوک اخیر ایجاد شده در قیمت نفت بکاهند ولی در عین حال نگران این مسأله هستند که میزان عرضه کافی نباشد و باعث افزایش بیشتر قیمت نفت شود.
گروه 7 کشور صنعتی که در این نشست شرکت داشتند شامل انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان،‌ ایتالیا، ژاپن و آمریکا بوده است.
نگرانی از تأثیر فشارهای بین المللی در عرضه نفت ایران که دومین تولیدکننده نفت اوپک است، می تواند باعث افزایش بیشتر بهای نفت در هفته های آینده شود. همچنین نگرانی از کاهش تولید نفت نیجریه در اثر آشفتگی سیاسی این کشور و حملات شورشیان نیز از دیگر عوامل افزایش قیمت نفت است. نیجریه پنجمین کشور تولیدکننده نفت درجهان است.
سیاستگذاران اقتصادی،‌ کشورها را تشویق می کنند که به دنبال راه هایی برای محدود کردن تقاضای جهانی برای انرژی و افزایش اکتشاف و تولید باشند.
آنها همچنین خواستار افزایش کانال های معتبر اطلاع رسانی در مورد بازار نفت هستند که می تواند از تغییرات ناگهانی بهای آن جلویگری کند.
با توجه به اهمیت مسأله بهای نفت، برخی از صادر کنندگان مهم نفت از جمله عربستان سعودی، روسیه و امارات متحده عربی نیز برای مذاکرات بیشتر به 8 کشور صنعتی پیوسته اند. استرالیا و چین نیز در این گفتگوها شرکت دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین